onsdag 19 augusti 2015

Moder natur från sin trevligare sida

Inte för att jag hör till dom som skyr arbete, men jag måste nog erkänna att jag har fått en viss njutning av min sjukskrivning. Då jag ändå är satt ur spel, rent fysiskt, så duger jag inte till annat än att njuta frukterna av vinterns arbete.

Nu ligger jag i en knäpptyst liten fjärd utanför Bolstaholm, för en liten lunchpaus, och konstaterar att det nog inte var så jävla jobbigt att renovera den här båten. Och att en träbåt är fortskaffningsmedlet över alla andra.
Dessutom har den kylskåp.
Bara en sån sak, kylskåp!

Det kan man inte ha på en motorcykel.

8 kommentarer:

Acke Rising sa...

Nu får Du ge Dig. Hur många lager lack gick det åt innan fjärden blev så där? Det räcker väl i alla fall att lacka båten.

Anonym sa...

Snart är det dags att bärja slipa och fernissa igen...

Micke-Kummelnäs sa...

Så jävla grant! Båt och fjärd slåss om vem som är blankast och vackrast. En dag i livet som fäster sig i minnet kan jag tänka mig =)

Jag förbannar dock personen som myntat uttrycket "uppnå porfyllnad". Är det du Stellan som är skyldig?
Jag antar ditt fördäck uppfyller de kriteriet.

Björn sa...

Vackert, hoppas inte såret går upp nu när du hivar ur malthaltiga drycker från kylskåpet.
Kan ju inte var lätt att hoppa omkring halvfull med bråck på ett glashalt däck när man skall lägga till...

Kanske lite halkskydd kan limmas på fördäcket under sjukskrivningen för att förhindra en halkolycka inträffar. (Däcket skall väl ändå slipa om det till nästa vår...)

Stellan sa...

Acke, lacka var det enkla, slipa med långbräda var det jobbiga.
Micke, fjärden vinner. Moder natur är allas vår överman(eller heter det överhen?)
Redan dom gamla Aztekerna visste att en man inte kan finna lyckan innan
han har uppnått porfyllnad.
Jag har uppnått det på det mesta, även däcket, men durkarna ser ännu ut att vara rollade.
Det tar tre år att få riktig finish.
Björn, att lägga till i båthuset är så lätt, så lätt!
Fernissa är konstigt nog inte alls halt... När det är torrt.

Anonym sa...

Om halkan är ett problem kanske en näve grus innan det torkat gör susen.
Sjukt fina för/akter däck på ditt flytetyg.

/Johnny Boy

S@m sa...

Nog tror jag att det går att ha kyl med sig när man åker hoj...
Se bilder på min gröna groda i den här tråden som min polare har lagt upp:
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-corner/113561-motorcycle-trailer.html
Om jag är på humör så går det till och med att åka hyfsat snabbt med den.

/S@m

Blomman sa...

Detta har inget med blogginlägget att göra men ganska kul i alla fall.

http://www.dt.se/dalarna/gagnef/nej-det-blir-ingen-klinik-for-anusblekning-i-djuras