tisdag 4 augusti 2015

Nyopererad

Igår fick jag ett nät inmeckat innanför bukhinnan för att hålla tarmarna på plats.
Frånsett att jag fick skrevet tvångsrakat och att det känns(och ser ut) som om dom höll bort bollarna från operationsområdet med ett skruvstycke, så var servicen mycket god.
Man fick sjömansbiff och hur mycket kaffe man ville efter uppvaknandet.

Idag rör jag mig lika smidigt som en gubbe på 90+ med benskörhet och ryggskott. Men jag kommer ner i båten, och det är ju det viktiga.
Jag har dessutom all tid i världen att läsa intressanta böcker.

18 kommentarer:

to B20 or not to B20 sa...

det ser ut som ni saknar gps det gör det hela mera spännade annars krya på dig och akta så du inte fryser om dom nyrakade

Thomas sa...

Skönt att allt gick bra. Försök att inte stressa nu då och ta hand om dig och flickorna och båten.
Puss

Lappjäveln sa...

För din info så kommer det att strama å klia i nätet en lång tid framöver.
På mig har det ännu inte slutat sex år efter att de meckade med skrevet.

Fixarerik sa...

Krya på dig nu kapten !

Micke-Kummelnäs sa...

Skönt att det gick bra. Önskar dig snabb rehabilitering.

Dasen sa...

Fan, invändiga nätkallingar. Det låter lite småsexigt. Nästan som nätstrumpor. Är nätet svart?

martin sa...

Vi vill gärna se närbilder på det hela, verkar spännande..

Wizzard sa...

Önskar dig en snabb rehablitering, WCs memoarer- före eller efter Gallipoli?

Kallenderflickan sa...

Varför lade du inte upp bild på det rakade skrevet undrar jag???

grogg sa...

Jag kan ett fint rim tills när du blir hemmorojdopererad.
Ett vi använde till vår lärare i yrkesskolan.

Anonym sa...

Varken den nyrakade mustaschen eller skrevet visas kan vara en känslig punkt för våran champion?

Blomman

Stellan sa...

B20, dessvärre måste jag erkänna att jag har en liten hand-gps som hjälp också.
Lappjäveln, tack för uppmuntran!

Det kommer inte några selfies på rakade skrev här inte!

Wizzard, det är WW2 jag läser, sju böcker med massor av information. Gallipoli var väl WW1?

Orvar sa...

Blev så nyfiken på vad som hänt och hur det kunde se ut att jag började bildgoogla nät+bukhinna. Nu vill jag tvätta ögonen med läkarsprit.

Hoppas det läker fint!

Stellan sa...

Orvar, bildgoogla det, tänker inte jag göra!

Wizzard sa...

Ja Gallipoli var WW1 han blev väl kickad som marinminister och hamnade i frysen efter den tabben. Tror inte att han vill marknadsföra att det var hans idee i sina memoarer

Stellan sa...

Men detta är inte hans memoarer, det handlar enbart om WW2

Anonym sa...

Hur mår herr Egeland? bloggen behöver en uppdatering.
Eller blev det en skitraket efter all sjömansbiff ?

/Johnny Boy

Wizzard sa...

http://www.svtplay.se/video/1842294/varldens-fakta-churchills-forsta-varldskrig