lördag 22 augusti 2015

Sjösättning

Idag sjösatte Maria och ungarna släpjollen som följde med Wiking XI. Den var lika tät som ett spjälstaket.

Rådigt tryckte jag i Ettan i väl valda sprickor, tills båten var hyfsat tät, sen drog jag ut på en provtur.
Det gick väl så där att ro själv, eftersom man då inte hann med att ösa ur tillräckliga kvantiteter.
Jag var helt enkelt tvungen att lära Fia att ro, så att jag tilläts fokusera på att hålla vattnet på båtens utsida.

För den nervöse läsaren kan jag intyga att vi enbart höll oss där Fia bottnade under våran turné.

Det här var väl lite lättsammare än det förra inlägget?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Sjöbotten/bajsmattan ser ju mysig ut, eller inte.
Och den där skall rädda familjen när den andra lådan sjunker?

/Johnny Boy

Stellan sa...

Johnny Pojke,
Visst är botten fin! Dessvärre går det inte att ta tag i det problemet, då det finns så mycket viktigare politiska frågor att avhandla.

Lester Boré sa...

Lättsamt är bra. Jag tycker om lättsamt.

Magnus W sa...

Du för öskaret med samma säkra handföring som du gör när du smälter ihop metall – uppenbarligen ett resultat av repetition, repetition och åter repetition.

Anonym sa...

Magnus W det där låter som en instruktionsbok för runkning.

/Johnny Boy

Björn sa...

Lester, är lättsamhet lika som lätt på foten?
Då gillar jag också det!

Stellan, skall man inte vila o hålla eventuella sår/stygn bort från vatten efter operationen?

Stellan sa...

Björn, bada fick man göra från dag ett, och sjukskrivningen är över nu.

Koddington sa...

Åter till debatten i förra inlägget ! TROR Världen håller på destruera sig .
Man blir tokig på all idioti ..K..

http://www.vk.se/1512948/vill-ha-konsneutrala-trafikskyltar

Lester Boré sa...

Men vafan Koddington! Det skulle ju vara lättsamt.

Anonym sa...

Jag som trodde skylten " här går jag " var en flata ,men så fel jag hade....

pappakeno sa...

Stellan, jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt påhopp, men bilden på dig i den där minibåten får mig att tänka på Gollum i Sagan om ringen, vilken jag iofs förutsätter att du inte har sett, så det spelar väl ingen roll... ;]

Stellan sa...

Pappsen Keno, klart att jag inte har! Men jag kan tro att det är en särdeles stilig karl!

Koddington sa...

Lester !
Ber ödmjukast om ursäkt !
Man skulle ha en underavdelning Dagens Galenskap ?
Men den skulle väl svämma över då allt&all nu ska va så P-K man kan.
För övrigt en förkortning som betydde nått helt annat Då en annan växte upp=)
..K..

pappakeno sa...

Trodde väl det... Fråga dina döttrar och visa bilden, det borde ge svar nog... 😉