tisdag 11 augusti 2015

Vindsurfing

Tydligen var det inte fartfyllt nog för Cissi att åka bräda efter Mildrid, så hon riggade upp surfingbrädan med hjälp av en gammal instruktionsbok.

Efter att ha spenderat fem minuter med att läsa om hur man surfar, så drog hon iväg.

Det gick ganska bra att åka med vinden, men vända visade sig vara nätt opp omöjligt.
Som tur var så var det pålandsvind, så hon slutade i vassen.

Jag provade själv en gång, i min ungdom, och mig fick som hämta med båt. Således hade jag inga bra tekniktips att komma med...

10 kommentarer:

Drusse sa...

Vilken fars! Jag trodde att dina barn, med dig som läromästare hade lärt sig att alla typer av saker som skall föras fram är i behov av en förbränningsmotor...

Björn sa...

Fartfyllt nog?
Om man väljer att vindsurfa i stiltje på ett spegelblankt hav kan det ju inte vara något klipp i båten direkt...

Stellan sa...

Inget klipp?? Jag krossade fjärden i sju knop igår! Vad sa du nu?

Anonym sa...

Blev du möjligen bogserad över fjärden?

/Päron

J B sa...

Igenkänning! Jag har också "Windsurfat", utan att slutdestinationen blev den önskade.

Anonym sa...

Segel frammåt sväng höger, segel bakåt sväng vänster.
Funkade för mig i min ungdom.
//PÅJ

S@m sa...

Påj: Seglade Du alltid för babords halsar?

Anonym sa...

S@m Tänkte inte på det.
Men jag tror att Sissi och Stellan fattadar galoppen.
//Påj

Stellan sa...

Tack för tipsen, men hon verkar ha gett upp redan...
Hon är tämligen olik sin far på den punkten, jag har ju alltid haft för
många intressen, men hon har svårt att finna en hobby.

bjn sa...

Vindsurfing är svårt om man aldrig har seglat. Det slutade även för mig med att bli räddad ute till havs. Men förra året köpte jag en segelbåt och lärde mig segla. Efter detta tog det mig bara en stund att behärska brädan när jag provade nästa gång.