tisdag 22 september 2015

Mera Anders

Idag var det ett reportage om Anders i Ålandstidningen. Maria och jag snodde ramen till bröllopsfotot och fick en fin tavla.
Jag tänkte att den skulle få hänga i båthuset, Anders gillade ju både båtar och cigarrer, så han lär trivas där.
Efter några jävligt jobbiga dagar så fick jag en idé.
När man har gjort något roligt med barn, så blir dom alltid griniga när det roliga är över. Jag brukar då fundera på vad det är för vits att göra något kul för ungarna, när det bara blir grinigt när det är över...
Jag försöker resonera likadant i detta fall.
Jag försöker tänka på hur roligt det var att få umgås med Anders under den tid vi fick ha honom hos oss, snarare än hur jobbigt det är att han är borta.
Det funkar faktiskt ganska bra, fast inte jämnt...



6 kommentarer:

widahr sa...

Det där blev fint det...

Peter sa...

Stellan, vi känner inte varandra men jag vill ändå uttrycka min uppskattning av din förmåga att formulera dina tankar. Inte nog med att du är en jaevel på att skapa vackra materiella ting, du har dessutom en rejäl portion av ordets gåva. Det du skriver är alltid läsvärt inte minst i stunder som denna. Fortsätt med det.

Acke (sorgsen) sa...

Går det att få upp den där artikeln så man kan läsa den. Det skulle kännas väldigt bra. Han var ju både kund och vän sedan många år.

Stellan sa...

Tack, att skriva är min säkerhetsventil.

Acke, jag löser det i kväll.

Ramona Lindow sa...

En stor kram till dig Stellan och till dina flickor. Det var fint och jag är övertygad att han kommer gilla båthuset.

hauge sa...

Bra tänkt fast inte alltid så enkelt...
Jag försökte hitta artikeln på nätet utan framgång. Om har en länk eller kan kopiera vore jag tacksam.