söndag 6 september 2015

Stora kulor

Nu ligger det ett stycke drömmotor ute på blocket.
115 hk tvåcylindrig kultändare, vore ju grejen att elda igång då det ska rökas fredagscigarr!

Undra vad en sån här pjäs kan tänkas väga?
Jäkligt tufft att behöva en kranbil då det ska kolvhalas!

Kan det tänkas att det är en sån här man behöver för att bli lycklig?

10 kommentarer:

A.Mansén sa...

Måste varit eftertraktad Cigarrsällskap då annonsen är borttagen strax efter....

Stellan sa...

Där ser man! Nåja, den var nog för dyr för att ens fråga...

Magnus W sa...

Annonsen finns kvar - något för Wiking XI? Min kran på båten tar 500 kilo, borde räcka för byte av kolv och foder till sjöss.

Stellan sa...

Magnus W, den där motorn väger nog mer än hela Wiking XI, så det går inte.
Vadå? Har du en båt med kran? Det låter ju skittufft!

Göran sa...

Stellan, ställ motorn utanför båthuset och koppla den medelst en kardanaxel genom väggen till en kaffekvarn. Baristorna i Mariehamn kan därefter slänga sig i väggen. Maken till elegans vid tillredandet av en cappuccino har ej tidigare skådats. Vad är duttandet med ångpipen gentemot en regäl blåslampa för att värma kulorna.

Stellan sa...

Jo du, Göran, det skulle smaka fågel det!
Eller, tänk att driva alla maskiner i verkstan med den!
Flatremsfladder och tändkuledunk!

Magnus W sa...

Ja, jag kände att jag behövde ha en kran och då var ju som du förstår det naturliga alternativet att skaffa en båt med en sådan. Jag har tyvärr inte hunnit lyfta något tungt än varför jag hoppades lite på det där med kolvhalning till sjöss som lät både tilltalande på ett manligt vis och manligt på ett tilltalande vis.

Stellan sa...

Men jävlar vad tufft! Jag förväntar mig en bild!

Gunnar sa...

Svågerns tvåcylindriga Bergsund är bara på 60 hästar, så den väger endast styvt fem ton. Den på bilden borde väl väga en skvätt till.

Gunnar sa...

Magnus W - Annars vore det tufft med en flygmaskin med kran.