söndag 8 november 2015

Fossil fueled madness for sale

Nu är det läge att höstfynda en stark och prisvärd motorcykel att möta våren på.
Massor av metallporr från SE Service, ISR och Öhlins.

Med 228 påsar vid 7500 rpm och 238 nm i vrid vid 5700rpm så klarar den mustiga boxersmällan av att slita armarna av King Kong.

Navstyrningen från ISR gör att cykeln svänger lika kvickt som tanken, och vobbel är något som hör gaffelhojarna till. Teknikbögen kan glädjas åt att det finns mera justeringsmöjligheter än fritid.
Bromsarna från samma företag, har dubbla sexkolv i fram och enkelt fyrkolv i bak och tar blixtsnabbt ner farten från skitkul till astråkigt.

Chassiet är stadigare än en Munktellsvarv från trettiotalet, och vikten får dom flesta tusenkubikarna att framstå som om även dom var gjutna hos Munktell.

Sadeln är hård, och tanken rymmer endast tio liter eldfängt bränsle med minst 95 oktan.

Bilden är från BMW:s monter på mc-mässan i Long Beach.

Säljes för 25 000 euro på grund av garagebygge.
Nytvättad.

Hugade spekulanter med håriga stenar, mailar intresse till: stellanegeland(snabel-a) hotmail.com

25 kommentarer:

Schneckenman sa...

Increase the Preiß!
I think that the price is too low...
Think about your working hours!

Stellan sa...

Schnabelman, i also think that the price is to low. 854 of my hours, all of the Isr-hours,
all the titanium and expensive stuff... But i need to sell it, and its harder to sell a bike
after a few years, than it is when it hits all the shows and magazines for the first time.

If this bike would have been built for a customer, the price would have been around
70 000 euro, and its one hell of a ride!

Schneckenman sa...

Then they make 35 or € 40,000...
Turn on Show in Germany!
No one here in Germany know that they want to sell your bike !!!

Talk to Dirk Mangarz "Custom Bike" Magazine: d.mangartz@huber-verlag.de
He will surely turn one article in his magazine!

And used all other German magazine.
Also can be used: Mobile.de
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/motorrad/

Schneckenman sa...

Sell your body when you need money now!

But not SLUGGER for 25,000€

Magnus W sa...

Men vinterdäcken då?

Anonym sa...

Håller med snabeln, låter billigt.

/Johnny Boy

Anonym sa...

25 000 Euro för en stunds tillgång till Stellans kropp som Schlangeman föreslår låter dock i dyraste laget.

Stellan sa...

Anonym, hur mycket tycker du det skulle vara värt?

Dasen sa...

Den ser obekväm ut, skall det vara så dyrt att sitta illa??
Ingår förresten säkerhetsattiraljer som stingpinne, neonväst eller reflexsele? Nä...tänkte väl det.
;-)

Fixarerik sa...

Tycker det passar dig bättre att pendla till pysslet på gäddan, i potta och hängselbyxa!

Har du börjat med träpjuck än ?

Stellan sa...

Magnus W, det blir inget vinteråka i år heller, nu har jag ju tvättat den.
Dasen, motorcyklar är obekväma, det är liksom det som är grejen. Det blåser
och lever fan! Dyrt? Pfft...
Erik, träskor är sämst!

Fixarerik sa...

Du vet ju att det sämsta är det bästa !
Varför skulle vi annars hållas med gammalt Amerikanskt jävla skräp? Det är ju ballt och det kräver sin motorman (motorhen).

Jag kan fan inte gå i träpjuck heller men det är ju stenhårt...
Jag måste börja öva känner jag.

Stellan sa...

Njae, håller inte med där. En jänkebil eller hoj tillverkad före sextiotalet är äv
synnerligen hög kvalitét. Amf-skit, åratal av yxmekande och moderna jänkebilar har
dragit ner ryktet.
Efter att ha tappat första skruvstycket på tån, så ger du nog upp trädojjerna.

Fixarerik sa...

Jag kör ju med Birkenstock idag...

Stellan sa...

Ernst!

martin t sa...

Varför bär man runt på skruvstycken i verkstaden?

Stellan sa...

Martin T, det gör man inte, dom släpper från bänken när man tar i.
Men det går bra att tappa en bakaxelklump om man hellre gör det.

Anonym sa...

För mycket fjädring och för liten tank, annars hade jag köpt den, det vet du.

WTF

Lester Boré sa...

Jag fattar noll om alla balla prylar på den här motorcykeln men jag har provkört den en gång och det blev en vändpunkt i mitt liv. Efter detta har brudarna fått mig på hjärnan och mitt liv har förändrats till något mycket bättre. - Mer sex, mer pengar, mer frihet, mer pondus, ja listan kan göras hur lång som helst...

Stellan.
Berätta om lejservantarna.

zubbe sa...

Träskor med stålhätta hade väl varit gångbart?

Preben sa...

Hör inte stålhätta till det förgångna? I dag är det väl kolfiber och kevlar som är "da shit".

Stellan sa...

Oh, det missade jag! I vanten sitter en lejsergrej som man startar hojen med.
Nyckel är så jävla old school.

Fixarerik sa...

Träskor med lejser ?

Anonym sa...

Har inte hojen varit publicerad utomlands? Ska jag kolla intresset, och komma över för en plåtning (med snygg ljussättning med blixtar så här års) och få till en mer tekniskt seriös text än senast? Säg bara till så hoppar jag på Rosella.

Cheers TW

Anonym sa...

Så det gäller att framtida ägare har samma size på nävarna som du då??
Kan bli lite löjligt att bara kunna knuffa runt vidundret, eller??

Funderar / C-G