torsdag 5 november 2015

Omoget beteende

Idag fyller jag 42 bast.
Så här när man vet att mer än halva livet har gått, så är det inte riktig samma eufori som fyller en vid födelsedagar.

Här är en jävligt sunkig bild på när jag inte alls var lika mogen. Jag är så pass gammal att jag inte fattade hur man kopierade bilden, så jag fick fota dataskärmen...

Hur som helst så slutade denna börnis med gashäng, och insikten om hur dumt det är att börna med suicide-koppling. Jag for iväg på tvären med cykeljäveln, men lyckades förhindra en praktvurpa genom att fimpa tändningen då sidan tog slut på kam.

31 kommentarer:

martin t sa...

Men Grattis då för tusan! Tänk på att du har många roliga år kvar innan du blir gammal och skröplig så känns det inte lika jobbigt..

Wizzard sa...

Äh sluta klaga Stellan, det blir bara bättre md åldern, man får insikt en ny horisont för varje decennium man fyller. Det som var verkligen viktigt när man var 20 bast rycker man på axlarna åt idag...
Wizz

Wizzard sa...

Instämmer i kören Grattis gubbe!

Björn sa...

42? Tänk om man vore så ung...
Grattis "valpen"!

Anonym sa...

Riktigt stort GRATTIS till dig
mvh.
S Bäckman
(hörde en gammal man säga, dagarna går långsamt men åren går fort)

grogg sa...

Gissar på F.W Applebee Speed Trophy 2008 på Barkarby.
Det såg verkligen hårigt ut. Synd att jag inte filmade :)

Dasen sa...

Äh, va fan. 42 bast är ju inget, det var jag för över tio år sedan. Livet går vidare :-)
Vi ägnade förra helgens lördagskväll åt synnerligen omoget framförande av trimmade mopeder i nynäshamn. Det är fortfarande lika kul att bete sig som en korkad tonåring!

Dasen sa...

Å stort grattis förresten

Stellan sa...

Tackar!
Grogg, jo, visst var det då!
Jag fick dessutom bredhas två gånger på vägen hem. Dom där däcken är verkligen riktig skit i regn.

Stellan sa...

Fan, Dasen. Jag är ju skitkorkad, jag borde varit med!

Dasen sa...

Onekligen. Du hade smält in fint. Å nu har du ju the rocket ass i stallet igen.

anders bergström sa...

grattis från Spekeröd ,,jobbig ålder???

Stellan sa...

Dasen, hör av er nästa gång igen, då kanske jag har tid. Var det nakna ändalyktor och hela skiten? Rocket ass står i skogen för ytterligare patinering. Måste bara dra fast växelpeten med mig-sprutan, den slirar på spinesen igen...

Anonym sa...

Svetsa skiten som polaren sa.
Rocket

Fixarerik sa...

Hahaha, Swiinbra ...gashäng och brehas förlänger livet (om man överlever)!

Grattis också gubbe !
Jag fyllde i april så jag är lite gubbigare...

Fixarerik sa...

Ps, när det verkligen gäller är det ju Mig-sprutan som åker fram... ;)

widahr sa...

Grattis gubbe ;-)

Dasen sa...

Fan, ingen röv visades. Vilket jävla misstag. Jag känner att hela kalaset nu blev lite lamt, trots gummirök, okynnesstegrande och trottoarmissbrukande. Men nästa gång då jävlar skall arslet fram!

BITTERPITTEN sa...

Stort Grattis !

Om ca 3-4 år då är du redan 50,det känns i.a.f. så.
Sen börjar du se och höra dåligt och fatta trögt.
Sen tycker du att allting utom tändkulemotorer låter illa och går för snabbt.
Så passa på och njut

Drusse sa...

Ah, vilka fina minnen! Det var djävligt blött... Gashänget såg djävligt fränt ut för oss som stod brevid å såg på! Jag kommer ihåg vad jag tänkte: - fan vad han showar loss då!

Preben sa...

42 är ju ingen ålder, inte 50 heller, och livet känns rätt bra även vid 60 kan jag konstatera.

Micke-Kummelnäs sa...

Ha den äran Stellan,

Med åren kommer segheten som är nyckeln till att man slår ungtupparna. Envisheten har du redan i överflöd.

Gunnar sa...

Är jag den enda som delar Stellans åldersnoja? Jag tycker det är skitjobbigt att vara 46, då vet man att man åtminstone passerat halvtid. Och det enda folk som är marginellt äldre än en själv pratar om är hur många infarkter de hunnit med, och hur senaste cancerbehandlingen gick.

Men grattis i alla fall. Om du lever.

Dasen sa...

Kan säga att själva grejen att fylla 50 kändes ganska ruttet. Skönt att det är över.

Preben sa...

Just den där dagen då man fyller år är ju jävligt jobbig måste jag erkänna.
//Pigg och glad 60 åring.

Mikael Svartsjö sa...

Grattis, själv kan jag åtnjuta att BARA vara 41 i lite mera än en månad innan det är dags för den stora dagen...

Sam B sa...

42...
Svaret på den yttersta frågan om livet, universum och allting.

Grattis!

/S@m

rocket goldstar sa...

Att åldras är så jävla fröjdens alabama asså. Själv är jag 45 bast och njuter av att slippa barn och ungdomsåren, att bli vuxen är det bästa som hänt mig.
När man var ung var ju allt så jävla allvarligt, nuförtiden kan man ju ta det mesta med en klackspark.
Rocket

DP Race Tech sa...

Fylla 40 var för mig skitjobbigt, sån jävla ångest, vad gör jag? vad vill jag? varför? Fylla 50 var bäst! RSV Tuono på Österlen en vecka med luren avstängd nu 8 är senare blir det bara bättre och bättre för varje dag, visst hår i öron & näsa men det är ju lätt fixat (som du lärt dig) så DU har bara bättre att se fram emot, GRATTIS!!!!

@j.erasmie

Stellan sa...

Rocket, men jag har ju inte blivit vuxen än.

Johnny sa...

Grattis och jäklar vilket kul race det där var.

Blästrarn