torsdag 31 december 2015

Gott nytt år!

video

Vi firade av det nya året med att köra Björns Hundested. Den ville inte riktigt få upp värmen i kulan, och verkade inte förbränna optimalt.

Som grädde på moset så rusade motorn då Björn skulle kupera.
Trots att han hade tjudrat den i sin födelsedagsSaab, så studsade motorn iväg och fångade upp högtryckstvätten med startpinnen.
Det sprutade grejer överallt, innan skiten slocknade!

Björn har nog att göra en stund, om han ska få fart på den tvätten igen.

Nu får det räcka med nöjen för i år.

23 kommentarer:

DanielJGranath sa...

Trevligt! Synd på tvätten bara.

Gott nytt år på er!

Björn L sa...

Den blir ju förbannat otrevlig när den rusar,danskjäveln!
Men visst var det spännande!

Schneckenman sa...

Ihr verrückten Schweden!!!
Aus Tyskland ein frohes gesundes neues Jahr für alle leser von Vardagsmighty.

Peter sa...

Ett nyårsrus livar ju upp lite...

Lester Boré sa...

Stellan och Björn.
Hur kom det sig att motorn började gå an som en furie vid kupering?
Jag trodde att man hade som regel att alltid kupera på givet tecken för att det ska ske på ett kontrollerat vis... Den avigt inställde skulle kunna misstänka att ni hängett er åt ungdomligt stoj och haft större fokus på gäck o Allan-spel än på att njuta motorns alla lägen på ett moget och genomtänkt vis.

Björn L sa...

Det var överlag en mycket seriös tillställning,dessvärre tog bränslet slut i tanken och då blev blandningen mer optimal för rådande kultemperatur.
Tyvärr blev tillvaron mindre optimal för tvätten i samma stund!

Stellan sa...

Hahaha! Jag har fan garvat hela kvällen! Familjen tror att jag är drucken.

Frun sa...

Ja där skulle man varit med ;)

Stellan sa...

Schnabelmann, vad betyder allt detta? Jag förastår att du önskar oss ett gott nytt år,
men inte det andra...
jag hittade min krymp och sträck igår! Vill du fortfarande ha den? Den är förvisso
skräp från Eastwood...

Lester Boré sa...

Stellan.
Om inte Shnucke tjackar krymp/sträck apparaten så är jag galet kåt på att göra affär!

Stellan sa...

Lester, ska du ersätta polarn, vars kinagrej du sabbade?

Lester Boré sa...

Stellan.
Nej, den lagar jag. En ny hävarm är allt som behövs. - 20x20 med två hål i, inga konstigheter.
Sannolikt blir den nya bättre än original eftersom original verkar varit gjord av hårt micrat korvbröd.

Ett eventuellt inköp kommer att vara för personligt bruk och av sentimentala själ. - Att ha någon att prata med i garaget är aldrig fel...

Lester Boré sa...

Som vanligt är man tvåa på bollen efter tyskarna... Det är så jävla surt att dom ska ligga steget före i alla viktiga sammanhang! - Skriva marshmusik, fuska i miljötester, designa militära uniformer, köpa krymp o sträck maskiner, bygga flotta husvagnar(läs Knaus), lägga beslag på viktig och högutbildad arbetskraft från norra Afrika, förbjuda politiska åsikter osv osv.
Fan!

Stellan sa...

Hahaha! Min polare är husvagnsbög. Han tjackade en Knaus, för dom var ju feta.
Den drog åt sig mera gojnare än en fet guldlänk, han blev helt knäckt!

Lester Boré sa...

Stellan.
"Husvagnsbög", "gojnare"??!!
Vem är du?! - Antikrist?

Stellan sa...

Säkert, om du frågar en ledarskribent på Aftonbladet.
Annars är jag mest en helt vanlig människa, av det slaget som människor var förr.

Acke sa...

MANLIGT TA MIG FAN!

Wizzard sa...

Gott nytt år Stellan

Fixarerik sa...

Hahaha, garvar mig harmynt...
Så jävla bra !

rocket goldstar sa...

Gojnare...Zigenare eller ?

Stellan sa...

Rocket, stämmer.

Preben sa...

Se nu till att du och Björn får ett eget program på Discovery, givetvis kommer ni att tvingas prata engelska, jag tror att det kan bli ett vinnande koncept för alla parter.

Stellan sa...

Engelska är ju tråkigt, då framkommer ju inte Björns åländska språkbruk, kul ide annars!