torsdag 24 december 2015

Julmusiken är på

videoEfter stopp i mustycken, och diverse blåslampsrelaterade problem, gjorde Björn en blixtutryckning med sin blåslampa under morgonen, och räddade julen!

Då jag har mekat lite bränslesystem och fått luft i spridarröret, så var det ett helvete att få igång kulan som surat ner sig.

När hon väl small igång, så rusade hon en aning, och det regnade svart sörja över mig, Björn och Maria.
Maria blev skitimpad, och vill gärna ha kula i båten...

Min lilla blåslampa (även den en Sifvert) måste fan vara gjord för något annat bränsle. Jag förvärmde den till och med med gassvets och duschmunstycke, utan att den förångar bränslet.
Vilket skit!

9 kommentarer:

Preben sa...

Skönt att se/höra att inte varenda jävel glor på Kalle Anka.
Att man måste förvärma blåslampan med gassvetsen är ju lite ovanligt, hur kallt är det på Åland? :-)

grogg sa...

Vad för bränsle använder du?

BITTERPITTEN sa...

Oavsett om du använder Fotogen,Bensin eller Diesel så är det bara modernt skit som är vattenbaserat.

Jag tycker i.a.f att du firar jul som en riktig Karl,och den där Discomaskinen låter bättre än all annan Julmusik.

GOOD YEAR & A HAPPY NEW WHEEL

Stellan sa...

Preben, det är ju nåt fel på skiten!
grogg, vanlig fotogen från ett kök.
Bitterpitten, jag luktar karl i alla fall, efter bränsleregnet.

Preben sa...

Jo, jag vet det, och ändå är det en svensk kvalitetsblåslampa. :-)

grogg sa...

Kan vara fel bränsle.. med för lite tunga kolväten. Biltemas tändvätska brukar fungera i fotogenlampor.

martin t sa...

Har du provat Aceton, det förångar ju sig självt rätt bra..

Stellan sa...

grogg, Jag får prova det då, tack för tipset. Det finns ju inget Biltema här, men jag får väl åka till Sverige och handla... Men jag brukar bara få mig motorer då jag far dit.
Motorpetroleum då? Det har jag ett halvfat av. Säkert inte äldre än femtio år.

Danne sa...

Det borde väl vara garanti kvar på blåslampan, lämna in den !