tisdag 8 december 2015

Pysslet

Asså, lite trångt är det allt på det här bygget.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Har du anlitat samma inredare som du hade i verkstaden i Länna??

Undrar / C-G

Preben sa...

@C-G:
Det tror jag inte, han jobbar åt mig nu.

Anonym sa...

Arga snickaren hade varit nöjd iallafall, inga öppna lådor.

Kan nån sen klämma fram några tårar och hulkningar så är ni snart klara.

/Johnny Boy

Björn sa...

Har man inte "heta arbeten" på Åland?
Då kan du ju likt en primadonna begära att arbetsområdet skall vara rent som i en operationssal o fritt från brännbart mtrl.

Att sedan utrymmet är trångt är ju en funktion mellan golvytan och kroppshydda... Golvytan blir ju svårt att göra något åt, men att minska kroppsvolymen är ju alltid möjligt men svårt (talar här med egen bitter erfarenhet)...

Alternativt ta in en praktikant med en matchvikt på under 45kg, då finns det ju plötsligt gott om utrymme.
Motivera ungdomen med att hen måste lära sig att svetsa med kroppen alla möjliga o omöjliga lägen. Sedan kan du likt en överårig besiktningsman inspektera de skarvar som hamnar, på en för din smidighet lämpliga nivåer.
De övriga skarvarna kan du lämna då ingen annan lär komma åt dom heller. Visar det sig att vid provtryckningen att några skarvar är otäta så är det ju praktikanten som gjort fel... ;-)

Fredrik Lindgren sa...

Presskopplingar är inte heta arbeten.....

Dasen sa...

Den högt ärade bloggägaren har väl en matchvikt kring 45-kilos strecket.

Stellan sa...

Häpp! 63,5 vid normala förhållanden, uppåt 65 efter semestern. Samma sedan minst tio år tillbaka.

Anonym sa...

Hmm, intressant med så späd lekamen borde en rejäl bajsning göra flera procent på den totala kroppsvikten.
Nackdelen med vara byggd som en piprensare är väl att trånga skitjobb hamnar på ditt bord, inom rörrunkeriet alltså.

/Johnny Boy

Dasen sa...

Det r snart över. Jag vägde 87 i 15 års tid, oavsett vad jag åt eller drack. Vid 45 kukade det ur och nu 7 år senare väger 93 pannor. Det är Inte bara muskler.

Dasen sa...

...går... Skulle det stå

Stellan sa...

Johnny Pojk, jo, men fördelen är att man kan bygga tajta hojar och choppa tak utan att kroppen blir ivägen.

Dasen, 87 är ju asmycket! Och 93 är ännu mer!

Gunnar sa...

Men vafan, Dasen är ju uppåt 220 cm lång, skulle jag tippa. Då känns inte 93 pannor så graverande.

Jag är grymt avis på alla som kan proppa i sig allehanda skit utan att bli feta. Själv går jag upp ett kilo varje gång jag tar ett djupt andetag.

martin sa...

Gunnar: Det innebär att du har en lungkapacitet på ca 833L om du går upp ett kg för varje andetag. Imponerande!

Gunnar sa...

martin - Fan, du genomskådade min lögn. Listigt gjort av dig, jag bugar mig!

Wizz sa...

Äh, alla vet ju att muskler väger mer än fett- inget att diskutera...
Att sedan metabolismen sjunker med åldern innebär ju att man kan bli snål o äta mindre...