fredag 4 december 2015

Vad i helvete!

Jag gjorde nyss Expressen test "Hur mycket raggare är du".
Jag fick bara 9 av 10 rätt!

Kuggade på en ljuddämparfråga...
Det finns en klassisk raggarbilsljuddämpare som man använder då det ska dämpa lite lagom (läs, för lite), och den vet ju alla att den heter "Glasspack". Svinbra dämpare att ha efter sidåttan, stoppningen brinner upp på vägen hem från Bilprovningen.

Men det alternativet fanns inte med!
Tydligen så heter den klassiska raggardämpen Cherrybomb!?
Sherrybomb är ju en låt med hon sexiga vadfanhonnuheter... Eller var hon ens sexig, det kanske hon inte var, nu när jag tänker efter...

Fan, mitt minne sviker. Jag har fyllt upp mitt huvud med saker som politik och samhällsutveckling, så nu glömmer jag allt viktigt. Jag kan grunderna inom genusforskning, heteronormativitet, och patriarkala strukturer, men inte ett skit om ljuddämpare.

Ni får hjälpa mig här, hur många känner till Cherrybomb-ljuddämparen?
Och vad hette bruden som sjöng Cherrybomb-låten? Och, var hon het?

17 kommentarer:

Anonym sa...

The Runaways, med bla Joan Jett och Lita Ford som medlemmar.

Den vem som sjöng lämnar jag osagt.


//Tomas

raceman sa...

klart man känner till cherrybomb dämparen, pluggade ju rogers custom katalogen och lyssnade på joan jett:s version

fick så klart 10 av 10 på testet*S*

Kotten sa...

Cherie Currie, het får du avgöra själv. Värre har man lägrat

Anonym sa...

Cherry bomb är en glasspack ljuddämpare.

Bogic Popovic

Preben sa...

Här har du bilder på ljuddämparen, Mats har säkert flödestestad dom. https://www.google.se/search?q=cherry+bomb+exhaust&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiLmbvL1MLJAhWDeA8KHeM3C4oQsAQIHg&biw=927&bih=489

Preben sa...

Det där blev ju bara skit, klicka på mitt namn istället.

rocket goldstar sa...

Thrush eller hur det nu stavar är väl en klassisk raggarljuddämpare ?
Den där cherry bomben osar ståbastaj.

Johan Ankarbäck sa...

I Sverige måste väl ändå Simons ljuddämpare vara den mest sålda till hemmasnickrade raggarbilssystem :) Cherrybomb är väl rätt stora i USA. Dämpar inte mycket...

Fixarerik sa...

Tycker det åter allvarligt att det viktiga här i livet håller på att falla ur minnet ditt.
Det borde ge dig en tankeställare...
Snart kan du bara referera till statistiska undersökningar och helt tappat gnistan.
När jag tittade på SEs hemsida (länge sen) så garvade jag mig harmynt och tänkte att jag måste kolla upp vem/vilka knäppgökarna var.
Mycket riktigt oerhört roliga och trevliga typer.
Jag saknar nog det helt galna som var.

Jag kan ha fått det hela om bakfoten .

Hälsar från din gamla hyresvärd .

Stellan sa...

Rocket, du har helt rätt!

Erik, jag saknar också det helt galna och roliga.
Jag avundas dig/er som har hittat bromsmediciner mot apokalypsångesten.
Det var roligare förr, och bättre.

Matias sa...

Kände mig tvungen att testa själv...det blev "bara" 9 av 10 för mig med...bommade på Eddie Meduza, obildad finne som man är...:)
Egentligen får ju alla som läst ditt inlägg ett svar gratis, men jag kan helt ärligt svara att jag hade vetat svaret ändå...det värsta är att jag aldrig ens ägt en raggarbil, bara läst tusentals tidningar i ämnet....:/

rocket goldstar sa...

Matias: Var inte ledsen, det närmaste jag kommit raggarbil är en Camaro 75a. Men har hela källaren är full med tidningar. Dom kallar oss drömmare...

Anonym sa...

Håller också med Rocket här.
På den tiden då man var ung och rebellisk, så skulle jag absolut ha korta Trush.
Då jag köpte dessa, så påpekade dom i butiken till mig.
-Dom där dämparna går inte igenom besiktningen.
Då visste jag att jag hittat dom dämparna jag ville ha.

Mvh Skogåsbon

Anonym sa...

Kom bara att tänka på en annan anekdot. En gammal polare ringde på en Impala som stod på en annons, för en herrans massa år sedan. Polarn gillar verkligen raggarstuket, om man säger så. Bilägare berättade att det var raka rör på Impalan, och den naturliga frågan från polarna var.
-Låter den någonting då?
Varpå svaret blev.
-Jag kan säga så här, när jag startar och åker hem ifrån polarn, så brukar kaffet vara varmt när jag kommer hem.

Mvh Skogåsbon

BITTERPITTEN sa...

Jag vet inte vad ni snackar om ? Vi bondraggare hade bara raka rör.När vi besiktade brukade vi stoppa in glasull i rören,som vi gasade bort när vi besiktat.

Fixarerik sa...

Stellan , jag kör med en lagom dos bensin, metanol, ritalin, distalgesik, alvedon, kortburk, däcksrök, d-vitamin, svetsrök, g-kraft och mera kortburk...

Funkar än så länge !

Ta hand om dig .

Stellan sa...

Åh. Lita Ford och Joan Jett! Härliga brudar!