söndag 3 januari 2016

Härligt!

Jag skrev i en av mina krönikor i Wheels, för något år sedan att jag har svårt att trivas i nybyggda garage.
En verkstad måste ju ha patina och skavanker för att vara trivsam.
En sådan atmosfär tar decennier att bygga upp.

Men ett bra sätt att skynda på processen är att redan från början montera gistna prylar.
Som dessa underbara fönster, kompletta med vågigt glas och flagnad färg. Man skulle ha ett tjog döda flugor att lägga emellan glasskivorna också, men vart hittar man det?

Till råga på allt så är byggmaterial en av dom få saker som blir billigare när dom är gamla.
Dessa rara bitar var till och med helt gratis.
Fantastiskt!

13 kommentarer:

rocket goldstar sa...

Miljötänk, trivselfaktor och ekonomi i ett...Du är en vinnare.

BITTERPITTEN sa...

Du tänker helt rätt...Nu behöver do bara backa in i portarna några gånger så dom blir lite lagom buliga...Rökskadorna efter tändkulemotorer har du ju redan vad jag förstår,och flugorna kommer om ett halvår av sig självt.Jag brukar använda min verkstad att slakta överkörda djur i.Det skyndar på flugpopulationen.

Togga T sa...

Bra, nu är det bara fixa lite eternitskivor från nån rivningskåk och sätta över fönstren för att få den där rätta kryp-in känslan i verkstan och slippa distraherande dagsljus....

Anonym sa...

Lavalampan, vars är den?

/Johnny Boy

Stellan sa...

Lavalampan kommer till inflyttningen. Man vill ju inte dra den i golv med nån batting.

Jocke sa...

Peckern då?

Frun sa...

Peckern, lavalampan ( som jag försökte sälja utan framgång) ligger i förvar hemma. Flugor håller Stellan på att samla i en lampa men det har han nog glömt ;)

Magnus W sa...

Några döda flugor har jag inte men väl några hundra döda spindlar (fast det ser mer ut som skalet av dem) samt mängder av spindelnätstrådiga dammstripor (inte tussar). Sådana som fastnar överallt du vet. Kom förbi Möja i sommar så kan du få en kartong med all möjlig rekvisita.

Har du någon is än? Den börjar komma krypande här nu...

Drusse sa...

Sälja lavalampan?!

rocket goldstar sa...

Drusse: Har en i gömmorna, du kan få med en discoboll på köpet. Har även en ljusorgel.

Drusse sa...

Discobollen som jag skänkte till Stellans fistfuckarvan försvann tyvärr men jag vet inte riktigt hur det är med saknaden... Har inte riktigt kännt efter...

Anonym sa...

Har ordet fistfuckarvan kommit med i svenska akademiens ordlista än? Annars är det banne mig på tiden!

/Päron

rocket goldstar sa...

Kan klittra och fickla komma med så vore det inte omöjligt att få med fistfuckarvan.
På tal om garagepatina, vad tror du om att återskapa lösa eluttag med tillhörande putskocka ?