måndag 25 januari 2016

Men äsch då!

Idag blev det så där tråkigt igen.
Mitt på en rak väg, körde jag i diket!
Jag (eller snarare firmabilen) kom lite för nära kanten(eller snarare över kanten), och sedan utspelade sig ett lugnt men inte desto bättre scenario.

Bilen är ju som bekant ett praktiskt men mycket svårkontrollerat fordon, då det fullkomligt vimlar av hjul i alla hörn. Två av dessa hjul ställde alltså idag till med debaklet som krävde att bärgare behövde tillkallas till platsen.
Ni förstår ju själva att om jag hade åkte tvåhjuling så hade det aldrig hänt.

Platsen var förövrigt precis utanför fikarumsfönstret till ett stort företag. Men det är ju bara härligt att få locka till skratt! Det bjuder jag gärna på, när jag har varit så här jävla klantig.

12 kommentarer:

BITTERPITTEN sa...

Låter som om den är framhjulsdriven.(Det ställer ju alltid till problem att försöka gå på händerna) I annat fall förstår jag inte hur incidenten gick till ?

Lasse sa...

Du skulle ju ha flejmat bort snön och sen kört upp på vägen igen.

DanielJGranath sa...

Du får be Björn fixa några dubbar till firmakärran så ska de se att det där inte händer igen!

Lester Boré sa...

Stellan.
Hahaha, vafan?!
Jag antar att rattmuffen gled på kringlan vilket resulterade i panik, fyra låsta och öppen mun?
Hade jag varit du hade jag klätt av mig naken och stoppat in kalsingarna i truten innan jag klev ur bilen bara för att skapa en illusion av att jag inte var vid mina sinnens fulla bruk i olycksskedet och därmed kanske sluppit skammen som sannolikt kantar en "nykter" dikeskörning av den här kalibern...

Anonym sa...

Hoppsan Kjerstin !
Tur att det inte gick barn i vägkanten, då hade dom studsat 30-40 meter.

Mycket snö har ni iallafall jämfört med Stockholmen.

/Johnny Boy

rocket goldstar sa...

Kasst klimat i paradiset.

Drusse sa...

Hahaha!!! Kalsonger i truten... skitkul!

Rocket: Även solen har fläckar...

Mats sa...


Stellans kallingar i truten, näääää.
Tar nog hellre skammen, eller varför inte skylla på den Kinatillverkade rattmuffen.

zubbe sa...

Ser vi resultatet av en högervridning? ;)

Acke sa...

Jag tycker att Du ska ta ett allvarligt snack med Din firmabil. Brukar den köra för nära kanten? Jag tycker inte man ska behöva umgås med bilar som inte har lärt sig att hålla sig på vägen.

Björn L sa...

Annars kan man tänka sig att föraren var mitt i en tändkulediskussion och inte alls höll fokus på vägen som man bör!

Fixarerik sa...

Hahaha, jag garvar högt här Lester.