måndag 1 februari 2016

Bästa Mona.

Det känns ju lite tramsigt att skriva ett öppet brev till Mona Sahlin, då jag vet att hon aldrig kommer att läsa det, men jag gör det ändå.

Bästa Mona,
Din politiska karriär har knappast spridit en aura av kompetens kring sig, och du har väl heller inte gjort dig känd för de mest briljanta uttalandena.
Men jag måste ändå beundra dig för att du ständigt lyckas sänka nivån, då dina politiska motståndare trodde att dom redan skådad den absolut lägsta.

Det svenska samhälle vi ser idag är tämligen långt ifrån den gamla folkhemsdrömmen, och det är min fasta övertygelse att det var något annat än det här som Per Albin Hansson hade i tankarna.

Din beskrivning av "Folkets Demonstration" för tankarna till ett barn som handlar i panik då det inser att föräldrarna håller på att avslöja lögnen. Innerst inne vet även du att de flesta som var på demonstrationen var helt vanliga svenskar, vissa vita och vissa bruna. Dom ser sitt land falla sönder på grund av eran politik, men även av Reinfeldts dito.
Dom har fått nog nu, Mona, och det vet du.
Jag förstår att det är jobbigt när marken börjar svikta under fötterna, och när medborgarna börjar inse att det som har styrt dom är det närmaste man kan komma en masspsykos, om det faktiskt inte är det.

Jag känner två personer som stod och lyssnade på talen från bla, en invandrarkvinna och en avhoppad grundare av miljöpartiet.
Den ena har barn ihop med en invandrare, så jag har svårt att se att hon skulle passa in på din beskrivning av människorna som var på plats.
Den andra är min älskvärda mamma.

Jag förstår att du har det tufft nu, men det ger dig inte rätten att kalla min älskade mamma och alla dessa förtvivlade människor för nazister.
Det ger dig inte heller rätten att påstå att "de gillar våld och hatar demokrati", eller att "det är män som hatar kvinnor och invandrare", och inte heller att de är "fega uslingar".

För det är dom inte, dom är det svenska folket, dom som du borde älska!
Och fega är dom definitivt inte, dom är modiga som törs stå för sin åsikt!

Trots att du mår dåligt, så hoppas jag innerligt att dom alla anmäler dig för förtal, för du har förtjänat det.

Din titel är: Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, men du är en av dom som skapar extremismen.

24 kommentarer:

Lester Boré sa...

Stellan.
Samlat och sakligt. Bra.
Jag gissar att du tog en Sobril stolledes innan du satte dig vid skrivmaskinen?

BITTERPITTEN sa...

Mycket bra skrivet Stellan.
Sossarna har åtminstone dom senaste 40 åren varit ett odemokratiskt toppstyrt parti som inte är intresserade av folkets åsikter.Men det är först nu som dom har tappat masken.

Anonym sa...

Snälla kom tillbaka till Sverige och bli politiker

Anonym sa...

Mona Sahlin är en katastrof för Sverige.

Micke-Kummelnäs sa...

Nickar medhållande. Det är tamejfan så man baxnar.

Anonym sa...

Stellan, vad är det Mona Sahlin har gjort nu? Ange gärna en källa till det som du har sett eller läst, alltså en länk till ett nyhetsinslag eller tidningsartikel.

För mig som inte vet bakgrunden, d.v.s. i det här fallet vad Mona Sahlin har sagt, eller i ett tidigare fall vad rikspolischefen har sagt, så blir dom här blogginläggen lite svårbegripliga och ganska interna.

Mona Sahlin sa...

Tryck på Mona Sahlin.

//Preben

zubbe sa...

Ni ska inte vara elaka mot Mona bara för att hon inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt, stackarn tror att det var samma gäng som slogs på fredagskvällen som demonstrerade på lördagen, inte lätt att skilja på huliganer och pensionärer.

Lester Boré sa...

Anonym.
Om du bor i Sverige så bör du försöka hänga med lite mer i vad som skrivs i media...
Det är något av en skyldighet att ha ett hum om den aktuella publika debatten.
Om du bor utomlands så förstår jag dock att du inte har full koll på vad som händer här. :)

Stellan sa...

Anonym, jag förmodar att Preben länkade till artikeln, har segt internet och kort rast, så jag kan inte kolla.
Polischefen grät ut i teve, så det vete fan hur man länkar till.
Jag trodde i min enfald att det flesta följde med Sveriges utveckling i detta skarpa läge.

Anonym sa...

jag bor I utlandet och jag kan folja vad som hander I sverige det ar pa nyheter har ocksa sedan om du har tillgan till intenat sa finns det att losa eller du kan kola pa vidie det .och det ar sorligt att hon kan borja pa att saga att dom nazister ,gillar vald och mera hon maste var sjuk pa nagot allvarlig sattt ,och som Stefan sager jag trdde att hon hade sjunkit sa laddt man kan koma men hon bevisar att hon kan sjunka langre ner om hon skulle var intresser vad som hander skulle hon vara uta pa kvallar sergeltorgeller norrmalm torg utan att ha en massa SAPo folk springa runt hon for enlikt hon och Lofven ar sverige sa sakert

Anders sa...

Bra skrivet igen, även om hon läste detta (Mona) så skulle hon fortfarande inte förstå, ty det krävs en hjärna och sunt förnuft för att kunna dra slutsatser....

Anonym sa...

Förbaskat bra skrivet Stellan.

Mvh Skogåsbon

Fixarerik sa...

http://www.expressen.se/nyheter/kan-inte-sta-sida-vid-sida-med-neofascister/

?
Bu eller bä ?
Antar att det är samma tillfälle han syftar på...

Mats sa...


Ändrade du dig i farten Stellan?

Du börjar med Bästa Mona och övergår sedan direkt till något som förknippas med motsatsen.

Anonym sa...

Mats, han var artig!!!

Stellan sa...

Erik, vad är det du menar, om det var bra eller dåligt?

Mats, jag skulle ha skrivit ett kärleksbrev, men jag måste ha hetsat upp mig under processen...

Anonym sa...

Ferik menar nog att alla inte är eniga med din mamma om att det bara var snälla människor på demonstrationen. Vem har rätt vem har fel?

Mats sa...


Jaha, han var artig.
Hmmm, den sidan av Stellan har jag aldrig sett.
Han kanske vuxit upp ;-)

Ang. folksamlingar/demonstrationer så brukar väl sällan alla ha samma agenda.
Alla vinklar nu denna händelse till sin egen fördel.
Men faktum kvarstår, Mona är och har alltid varit maktgalen och oduglig.

Lester Boré sa...

Att det finns regimkritiker från alla läger i en demo likt den som hölls på Norrmalmstorg i lördags är inget konstigt eller ovanligt.
I en "folkets demonstration" medverkar sannolikt människor som representerar folket på olika sätt och såvitt jag vet så ryms det allt ifrån identitära nationalister till marxister och libertarianer som tröttnat på vanstyret av Sverige i begreppet "folket".

Det handlar inte om en SD-demo eller annan partipolitisk sådan, det handlar ju om en "allmän" demonstration mot etablissemangets katastrofala politik och hållning i viktiga samhällsfrågor.
Just därför kan Mattias Karlsson dra åt helvete med sin efterblivna analys av saken.

Jag tror fan att jag måste skriva ett öppet brev till den desillusionerade "chefsideologen"...

Mobuto Kafft sa...

Stellan, fan va du kan bygga bågar. Men du har en förbannat klarsynt knopp. När du uttalar dig om ditt gamla land så håller jag med dig. Fan att det vart så med allting.
Fullt med kärringar ( båda kön ) som är feminister. Vad fan är det? Ska man stå och titta när sandnegrer och vanliga negrer gör vad dom vill?
När man försöker hjälpa till så förklarar de svenska kvinnorna: Vi är inte dina kvinnor!
Men va fan gör man?

Man blir ledsen. Kom hem och hjälp oss. Är själv så gammal så jag orkar inte så mycket,
men kanske mer med din hjälp. Skit samma Stellan, Gillar dig./ Lasse på Värmdö

Stellan sa...

Anonym, ja, hur ska man veta vad var och en som står i folkmassan har för politisk
ståndpunkt. Och varför ska man bry sig? Så länge man inte har nåt dumt för sig, eller
på sig, så ska man väl i en demokrati få gå vart man vill?
Hur många extremister står det inte i en feministmanifestation, pälsmanifestation,
eller ner med försvaretmanifestation?
Vi har ju åsiktsfrihet, nu gäller ju inte den om man tycker fel och öppnar käften,
men man måste fan få stå bland människor som man känner samhörighet med!
Håller med Lester ang, Mathias Karlsson, förövrigt.

Mats, jag är den artigaste du känner...

Lasse på Värmdö, man får inte säga neger egentligen, men nog om det.
Jag gillar dig också, ditt förra inlägg(vet inte om du såg mitt svar) berörde mig mycket.
Jag känner igen din ångest och din frustration, och den äter upp en innifrån.
Hojar, bilar och båtar ser jag numera bara som smärtstillande och lugnande medicin.
Sverige kan jag inte återvända till. Jag har för klent psyke, och skulle inte kunna hjälpa er,
jag skulle bli knäckt.

Anonym sa...

Mats.
Visst är Stellan artig, han stod ju med hatten i handen och bugade o bockade när han blev lokalpolitiker.
Hur hade han annars blivit vald????

Stellan sa...

Lester, har Chefsideologen fått något brev?