torsdag 11 februari 2016

Genustänk

Det här med genustänk verkar inte ha slagit igenom på byggarbetsplatser.
Hantverkare verkar inte begripa att det är fult med män som tycker om att se på vackra kvinnor.
Jag tror inte att dom ägnar en tanke åt hur kränkt denna kvinna är.
Man ser ju klart och tydligt att hon vantrivs framför kameran!
Helt utan en tanke på följderna, så objektifierar man kvinnan, på ett omoraliskt, omodernt och patriarkalt vis.

Genuspedagogik borde införas i utbildningen för byggnadsarbetare.
Här behövs normkritik och velour!

23 kommentarer:

rocket goldstar sa...

Tjusiga damer har jag varit svag för i alla tider.

Lester Boré sa...

Stellan.
Män?!
Kvinnor?!
Vad är det för mossig människosyn du uppvisar?
Hur vet du att människan på bilden identifierar sig som kvinna? Eller att dom som får halvseg av att glo på den identifierar sig som män?
Typiskt generaliserande tankemönster.
Nej, kom loss nu din gamla träbock! Va lite härligt öppen o liberal och våga tro på människors förnuft och att dom ser en människa på bilden istället för ett kön.
Själv är jag numer medicinerad pga mina problem med att definiera mig själv... Men det går åt rätt håll, nu står jag i valet och kvalet om huruvida jag är en sovjetisk attackhelikopter, ett samiskt konsthantverk iform av en kolt eller en sjuårig afrikansk flicka.

Göran sa...

Hallå i fikarummet!
Här kommer ytterligare en film med den helt underbara BRM p15 V16. Här ser man bilen utan kaross och hur chassiet är uppbyggt. Alla blir lyckliga när det tokvarvas.
https://www.youtube.com/watch?v=anVAkHP4BgQ

rocket goldstar sa...

Lester: Värsta tänkbara måste vara ovanligt vanlig.

Stellan sa...

Rocket, visst är det härligt med vackra kvinnor.
Lester, jag ska lägga in mig hos B Lagerbergs genusklinik imorgon.
förlåt för mitt konservativa beteende.

Men, Göran, vi snackar ju om brudar och sånt nu ju!

rocket goldstar sa...

Vilken tid börjar Fräcka fredag ?

Göran sa...

Brudar och tjusiga damer? Vad spelar det för roll när det blandas upp med impotensmedlet genus.

Stellan sa...

Åh, Fräcka Fredag! För Jacobs stege va?

Dasen sa...

Usch ja. Jag har fortfarande inte fattat vad herr Jacob såg i den där ryska besten Alla Pugatjova som han försökte dyvla på alla, helt utan framgång. Hon var väl kanske tillräckligt lik en man.

zubbe sa...

Ni är sena, byggnads har redan dragit igång: http://stoppamachokulturen.nu/

Björn sa...

Stellan. Att objektifiera en kvinnokropp på detta sätt borde nästan vara straffbart, själv anser jag att ett medlemskap i FI borde finnas på straffskalan.
För en förseelse av detta slag minst 3 år.

Tänk att i 3 år av livet behöva sitta och föra en diskussion om genus, flyktingar, fri invandring och patriarkatets förtryckande med Gudrun.
Då jävlar skulle byggjobbare sluta kränka alla o envar...

För övrigt hittade jag denna underbara formulering av Gudrun på FI hemsida.

"Det vi ser nu är resultatet av en politik som alltmer normaliserar rasismen i vårt samhälle. En politik i panik som legitimerar medborgargarden och rasistisk organisering.

Det är ännu ett tecken på vad en allt mer restriktiv flyktingpolitik får för långtgående konsekvenser. Det påverkar inte bara människor som för tillfället söker sig till Sverige eller nyanlända flyktingar. Det påverkar alla landets invånare som har ett annat utseende än det jag själv har, dvs. gråblek hy och råttfärgat hår. Det får katastrofala konsekvenser in på bara skinnet för stora delar av vår befolkning."

Tolkar jag detta rätt så är det 60 åriga kvinnor med gråblek hy o råttfärgat hår är undantagna dom katastrofala konsekvenserna...? Hur kommer det sig i så fall, kan det vara för att FI anser att alla andra skall betala?

Jag som medelålders man med begränsad hårväxt bör ju med följande resonemang känna en en viss oro för de katastrofala konsekvenserna som kommer drabba mig.
Nu tycker jag dock att Gudrun sparkar in öppna dörrar, för en viss oro känner jag faktiskt för de katastrofala konsekvenserna av flyktinginvandringen o övriga punkter i FI program.

Gudrun: om jag avsäger mitt förtryckande kön o bekänner mig som förtryckt kvinna med gråblek hy och råttfärgat hår. Slipper jag konsekvenserna då?

BITTERPITTEN sa...

Jag har noterat att olika feminister ser lite olika på genusperspektivet.Jag stöder framförallt dom här feministerna som kräver att få bada toples i simmhallen
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/brudar-vill-bada-med-bara-brost

Femen stöder jag också
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17046154.ab

Lester Boré sa...

Bitterpitten.
"Femen stöder jag också"!?
Hahaha, jag trodde du var för gammal för att tillhöra den ironiska generationen?

raceman sa...

å jag som trodde det var för att byggare gillar att gå i damunderkläder på fritiden

Anonym sa...

Ni har missförstått hela bilden det är reklam för underkläder (bygel bh)till ett rätt bra pris dessutom. Tror ni mig inte titta på dessa underkläder och bedöm själva. https://www.victoriassecret.com/ OBS detta är på egen risk...
Och inte någon objektifiering av kvinnokroppen.


//Masen

BITTERPITTEN sa...

Masen.Det förstärker bara det patriarkala kvinnoförtryckarsamhället med utmanande spetsbehåar i reklamen...Om jag fick bestämma skulle behåar förbjudas.

Lester Boré jag är för gammal för ironi.

Göran sa...

Från det ena till det andra.
Brev från malmöbo som tröttnade på det sociala experimentet och flyttade söderut. Läs och känn smärtan, frustrationen och sorgen. http://pastebin.com/MakfuCJR

Lester Boré sa...

Bitterpitten.
Ditt gillande av Femen är alltså uppriktigt?
Om du är för gammal för ironi borde du ju vara tillräckligt gammal för att inse att Femen är en orkestrerad pajasförsamling.
Steget från att få rabarbersvaj av bara bröst till att gilla Femen är ju ganska stort...

rocket goldstar sa...

Minns inte vad det var för program efter fräcka fredag för då brukade vi pippa, fast det borde vi hunnit med mellan programmen iofs.

BITTERPITTEN sa...

Lester Boré.Klart jag vet att Femen är en orkestrerad pajasföreställning.Men jag älskar barbröstade kvinnor,dessutom tycker jag om när dom provocerar med nakenhet.Ju mer förbannade folk blir på dom desto mer myser jag.
Sen förstår jag inte att det kan vara så provocerande med nakna kvinnobröst att polisen släpar iväg dessa brudar. Jag skulle vilja göra ett experiment. Låt säga att jag med mina manboobs går i bar överkropp i ett protesttåg,brevid mig går en plattbröstad kvinna med bar överkropp...vem av oss blir arresterad ?

Stellan sa...

Göran, jag känner till den smärtan.
Jag stack också, men Polen ligger nog säkrare till än Åland... Vi har SVT, Expressen och Aftonbladet här med.
Vi har dessutom en del radikala vänster-politiker som har byggt upp hela sin identitet kring sina verklighetsfrånvända resonemang.
Malmö vore såå rätt för dom!

Anonym sa...

Vi har dessutom en del radikala vänster-politiker som har byggt upp hela sin identitet kring sina verklighetsfrånvända resonemang.

Är det där du är??

Stellan sa...

Anonym, jag förstår inte frågan. Vad menar du?