söndag 28 februari 2016

Pressat schema

I helgen har det hänt en del.
Först var jag och lärde barnen att skjuta mullvadar.
Mullvaden är ett mycket aggressivt och snabbt djur som ofta biter ihjäl människor bara för att se dom dö.

Sedan stod jag i solen med min förtjusande hustru och skar till en begagnad Tempurmadrass som Rockstar ska få sy dynor till Mildrid av. Man vill ju slagga med klass även till sjöss.

Sen var jag hemma hos min vän Kristoffer och tittade på hans båt som han renoverar. Mitt i renoveringen så tappade hans farbror en motor från ett par meters höjd, rätt på hjärtstocken. Det tyckte dom var tråkigt.

Bjälklaget till verkstan kom också på plats under helgen.
Nu är jag trött som fan!

30 kommentarer:

Lester Boré sa...

Stellan.
Det var banne mig inget dåligt värv du åstadkommit under helgen.
Jag fattar inte att du orkar, vad får dig att hålla ångan uppe?
Om du känner att du har några knep gällande detta så var inte rädd att dela med dig. Det vore nog välbehövligt för allmogen i allmänhet och för undertecknad i synnerhet med små tips på hur man tänker positivt och får något gjort istället för att enbart fokusera på västerlandets undergång, idrott, Melodifestivalen, förvärvsarbete eller varför droganvändning är en förutsättning för kategorisering av media.

Det går tungt nu. Det är inte helt utan att jag ibland tänker på och imponeras av den beslutsamhet Dominique Venner uppvisade när hopplösheten tog över...
- Alltså inte för att jag tenderar att vara suicidal eller för att jag anser självmördandet vara ädelt, utan enbart på grund av hans förmåga att, så att säga, "göra en poäng" av det faktum att den konsumerande massan faktiskt inte är förmögen att påverka någonting av vikt, ibland inte ens den egna situationen på individnivå annat än i frågor gällande på vilket sätt man vill kanta sin väg mot evigheten.

Jag önskar att jag tyckte om ved, då slapp jag kanske frammana den blå himmeln, friheten och livslusten ur en i övrigt mycket diskutabel dödsdans där lättgrogg och filtercigaretter är de som för.

Menmen.
Du gör fint, det ser bra ut och jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt slit begåvar dig. Såväl värdsligt som andligt.

Anonym sa...

Jag sprang på följande artikel om en liknande vedhögsrenoverare, kanske kan värma själen en söndagskväll...

http://www.nyteknik.se/tekniknyheter/article3963323.ece

/Päron

Emil sa...

Härligt att se att ni använder rktiga luftgevär.
FWB 300 är väl något av det bästa som tillverkats.

Anonym sa...

Stellan kommer du ihåg när vi hälsade på Anders under Skurubron, undrar hur det blev med båten han skulle renovera under vintern.
Var det en Dodge, eller??

Ha de / C-G

Stellan sa...

Emil, du verkar insatt... Du vet inte vart man finner renoveringsats till mitt gamla
Sheridan Blue Streak med lödd ventil? Finns i Usa, men dom ville ha hundra dollar
i frakt!

CG, inte hört nåt, men det var en Dodge.

Mats sa...


Stiligt som sjutton Stellan.

82x112 sa...

Hej på er!

Det trodde ni inte va, att ni skulle få se mig här igen!
Gör ett kort återbesök, saken är den att jag håller på med en akademisk grej om olika media och olika sanningar. Det kan ju lite tyckas så ibland att man har olika uppfattning av vad som pågår i världen beroende på vad man läser. Tex en som bara ser på SVT får kanske en annan bild av saker än en som bara läser tex Avpixlat.
Jag undrar helt enkelt om ni Stellan, Lester mfl skulle kunna lista era favoritsidor, tidningar osv. Vore ytterst tacksam!
För gammal o-vänskaps skull. ;-)


Grymt att se hur "garaget" börjat ta form!

Göran sa...

82x112, för att sätta en så holistisk diagnos som möjligt på patienten Sverige så använder jag ett flertal medier för att dubbelkolla då media kan vara kontaminerat med artefakter.
Vid smärre krämpor:
DN
GP
Widardirekt-Folkbladet
Jyllandsposten
Berlingske
Ledarsidorna.se
Det goda samhället
Fnordspotting
Nyheter i dag
Nya tider

Vid svårare fall:
Pettersson
Avpixlat
Flashback

Göran sa...

Stellan, det blir så djävlar bra!

Stellan sa...

Välkommen tillbaka, 82!
Jag hjälper gärna en gammal vän, och som jag sagt förr så uppskattar jag att ha vänner ur alla läger.

Hur som helst, jag ska svara helt ärligt, och jag hoppas innerligt att du tror mig.
Jag har tittat på Avpixlat en enda gång, och det var flera år sedan.
Jag lyssnar på radio, P3 klara givetvis inte mitt psyke av, men jag lyssnade mest på P3 fram tills för fyra-fem år sedan.
Nu lyssnar jag mest på Ålands radio.
Jag går ofta in på Expressens och Aftonbladets hemsidor.
Ibland, fast sällan så går jag in på HBL(största blaskan i svenskfinland), och ungefär lika ofta får Fria tider ett besök.
I fallet med Fria tider så brukar jag kolla upp källan, som dom faktiskt ofta anger.

Anledningen till att jag så sällan går in på alternativ media, är att jag ,personligen, inte behöver mera bevis för hur illa det är ställt med Sverige och Europa.
Jag vill helt enkelt inte få hur många exempel som helst på att det jag misstänker kommer att hända, faktiskt kommer närmare och närmare för varje dag.

Om jag ska ge mig på att generalisera, så tror jag att de flesta med din ståndpunkt angående samhällsutvecklingen, tycker att såna som jag är egoister, ja kanske till och med onda, för att vi har den åsikten som vi har. Jag å andra sidan, ser det givetvis inte så.
För mig kan det kvitta om Europa går en våldsam död, eller kanske bara i bästa fall en helt ny kultur, kvinnosyn och värderingsgrund till mötes.
Men alla barn då?
Alla barn som inte kommer att få se det trygga samhälle som mor och farföräldrarna skapade åt dom.
Som jag ser det, så ger man bort tryggheten och välfärden som någon annan slitit för.

Och det, min vän, gör mig så ont. Om du visste hur mycket det här plågar mig, och många andra.
Jag kan ärligt säga att allt annat som jag pysslar med, bilar, hojar, båtar och gud vet allt, ser jag numera bara som ångestdämpande och smärtstillande medicin.

Men, kul som fan att du tittade in, 82, välkommen åter!

Lester Boré sa...

82x112.
Kul att du är tillbaks! - För du tänker väl inte lämna oss igen...?
Självklart ska du få en lista, den är dock utan egentlig inbördes ordning när det kommer till mitt eget förtroende för källan och besöksfrekvensen är inte heller helt likvärdig på alla sajter eller tidningar/tv.
Listan nedan redogör för vilka medier jag tar del av och vad jag konsumerar av respektive aktörs utbud.

SVT - Nyheter, opinion och kultur.
Aftonbladet - Nyheter, ledare och kultur.
Metro - Nyheter och krönikor.
Fria Tider - Nyheter.
Nyheter idag - Nyheter.
Nyheter24 - Nyheter.
Daily mail - Nyheter.
Russia Today - Nyheter.
SR P1 - Nyheter och kultur.
DN - Nyheter, ledare och kultur.
SvD - Nyheter, ledare och kultur.
Avpixlat - Nyheter och opinion.
Motpol - Opinion/analys.
Motgift - Opinion/analys.
Inte rasist men... - Opinion.
Judisk krönika - Kultur/information/analys.
Expressen - Ledare och kultur.
Al jazeera - Nyheter och information/analys.
Uppsala Nya Tidning - Nyheter, ledare och kultur.
Kyrkans Tidning - Kultur och opinion.
Nya Åland - Opinion.
Flashback - Information och nyheter.

Jag har säkert glömt nåt...
Övrig litteratur samt bloggar, podradio och webbradio hoppar jag över eftersom jag antar att det inte är relevant för studien.

Lester Boré sa...

82x112.
Jag glömde den viktigaste skriften i mannaminne! Den enda egentliga sanningssägaren och den goda journalistikens främsta fanbärare.
EXPO - Opinion, analys och kultur.

Anonym sa...

Stellan: Vilken årsmodell är det på din Blue Streak? Det är ju vissa skillnader mellan modellerna vilka kräver olika reservdelar samt olika verktyg. Duktiga på Sheridan är Hurricane i Vittsjö.

/CM

Anonym sa...

82x112:
Flashback - Aktuella ämnen (brukar vara länkar till alla möjliga tidningar i trådarna)
Radio & TV
Köper ibland också Situation Stockholm.
Metro
Jag pratar också med folk.
Facebook, där lägger folk också ut mycket länkar till olika tidningar.
Lokaltidningarna (Mitt i Huddinge & Huddinge Södra Sidan)
Ledarsidorna (blogg)
Kazivas värld (blogg)
Uvell blogg
Tino Sanandaji blogg
Partiledardebatterna i Riksdagen

Precis som Stellan, så behöver jag ingen mer information om hur illa det är ställ i samhället, jag behöver bara gå en runda i närområdet, för att konstatera detta.

Så, jag försöker glömma allt elände, genom olika "nöjestidningar", dvs. motortidningar och naturligtvis den eminenta bluestidskriften Jefferson.

Sedan har man ju några fler favorit bloggar också. :-)

Mvh Skogåsbon

Stellan sa...

CM, Den är från -83, således den gamla fina modellen med lödd ventil. Hurricane, hade ev, en till den med lös ventil...
Björn skulle fräsa till ett verktyg idag, för att öppna den, packningar kanske löser sig med standardprylar.

zubbe sa...

Skånska Dagbladet
Lokaltidningen
KVP/Expressen
Aftonbladet
Toklandet
Genusdebatten
Vardagsmighty ;)
Jämställdhetsfeministern
Ibland Nyheter Idag

acke sa...

Jag är helt förkrossad att ingen nämner Grönköpings Veckoblad!!!!!!!!!

Mats sa...


SVT TextTV
DN
Expressen (lite skämmigt)
Tino Sanandaji

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

I övrigt har jag ett jobb att ta hand om.

82x112 sa...

Tack alla! Era tips åker rakt in i den akademiska världen. ;-)

Stellan: P3 bör rimligtvis ingen människa över 27 orka lyssna på, eller med en IQ över 87 för den delen.

Önskar dig lycka till med ditt fortsatta bygge (och efterföljande Wikingrenovering). Någon borde tipsa Gert Wingård att åka till Åland inför nästa säsong av Husdrömmar på SVT!

Adios Amigos!


Anders Hellström sa...

Jag är inte så aktiv att kommentera här, men jag läser gärna med god behållning. Detta inlägg har egentligen ingenting med ämnet att göra heller. Men jag kunde inte hålla mig från att dela med mig.
Hittade denna lilla film på Norrtälje tidnings sida
http://norrteljetidning.se/sport/1.3614198-tv-se-olle-97-kora-isracing
Stenhård motorman får man säga... Och lilla frugan sen 74 år tillbaka åker med som mek!
Han skulle garanterat hänga av mig på banan...
//Anders

rocket goldstar sa...

P3 Wheels MCM Gasoline och kattklipp på Youtube.

Stellan sa...

Anders, Olle är så jävla ball!
När jag började med Speedway för 17 år sedan, du brukade Olle vara på träsket
och släpa vänsterben efter sin gamla JAP med raka rör.
En dag hade han handen i gips, efter att ha krokat ihop med varg-olle.
Han var orolig att det inte skulle läka innan vintern, för han ville inte missa en is-säsong!

Anonym sa...

R-G "kattklipp på tuben" måste vara en av hörnstenarna i allmänbildning, ha ha.

/Johnny Boy

Lester Boré sa...

Mats.
Jag hajar inte jobbgrejen?

Fixarerik sa...

Lester- Antar att han syftar på den mängd lektyr som nämnts i de tidigare kommentarerna i samband med dygnets antal timmar och den tid pysslet mm kräver. ..

Mats sa...

Lester,

Jobb är den fattiges problem, inte skall du fundera på sådant inte ;-)

Lester Boré sa...

Mats.
Jo, du har en poäng...
Men i och för sig så jobbar man ju bara runt tio timmar per dygn och då återstår 14 timmar att spendera på valfritt sätt.
Hur man prioriterar är naturligtvis upp till var och en men för egen del anser jag att en pigg och fräsch uppenbarelse i fikarummet varje morgon är underordnad förmågan att kunna citera Hemmingway, Moseley eller Marx, när det kommer till verbala bataljer i nämnda rum.

Dessutom krävs det att alla som inte vill leva i ett extremt kontrollerat samhälle, ett samhälle där uttryck som "barns sexualitet" eller "åsiktsbrott" blivit vedertagna, bildar sig och informerar om vad som faktiskt händer lite vid sidan av Lasse Kronér bildliga lobotomering av svenska folket och de "normkritiska" barnprogrammens regnbågsfärgade världsmedborgare till programledare.

Men men, jobba på du. ;)

Göran sa...

Lester, är det Osvald eller Max man sömndrucken skall citera vid 9 fikat?

cesar sa...

Mycket elegant och PROFFSIGT bygge, Top of the line. Ha det så gott Stellan önskar
Lasse A

cesar sa...

Mycket elegant och PROFFSIGT bygge, Top of the line. Ha det så gott Stellan önskar
Lasse A