söndag 13 mars 2016

Däckad

I helgen är vi på firmaresa till Romme och skiddricker.

Personligen blev jag sjuk redan på morgonen, inte fyllsjuk utan sjuk på riktigt. Jag provade att sova i backen, men det gick inte bra. Människan verkar fortfarande bry sig om varandra, så folk stannade och kollade hur det var fatt. Dessutom var det kallt om ryggen att ligga där.

Jag fick ta en taxi tillbaka till hotellet, och där har jag legat i sängen och varit vek sedan dess.
Att vila ut var väl i och för sig något som jag behövde, men det var ju onödigt att åka till Borlänge för att ligga i en säng.

22 kommentarer:

rocket goldstar sa...

Jippo med jobbet...

BITTERPITTEN sa...

Kom hem till mig i Säter istället och koppla av med lite gammalt skrot.

Lester Boré sa...

Stellan.
Surt att lite vekhet skulle lämna kroppen precis nu.
Att åka till Romme för att ligga i en säng känns ju lite onödigt men å andra sidan så hör det ju till svensk tradition att ta semester för att jobba så helt ologiskt är det ju inte.
Du får glädja dig med att du kan fundera över saker när du ligger som en spillra och väntar på att bli som folk igen, kanske har du några nya politiska eller folklivsanalyser att bjuda på efter detta...?

Stellan sa...

Bitterpitten, det var en fin inbjudan, men nu är jag på väg hem.

Lester, jo jag funderar och analyserar i stort sett hela tiden. Ibland blir jag arg,
ibland ledsen, och ibland uppgiven. För det mesta en blandning av de två senare,
och så även idag.
Det står ju helt klart att den minst önskvärda människan är en heterosexuell man
med blek hy, och som är del av en kärnfamilj. Dom är tråkiga och tillför inte samhället
ett skit i form av mångfald eller spänning.

Om några år har Europa fått det dom åtrår så hårt, och då blir allting toppen!

BITTERPITTEN sa...

Tråkigt att du inte kunde komma förbi.

Angående att tillhöra den minst önskvärda människan så tror jag bara att det gäller för feministlebborna på vänsterkanten som tyvärr har allt för stort media utrymme just nu....Vanliga kvinnor har alltid dyrkat vita män i fickbrallor med skruvmejslar i näven och skit under naglarna.

Stellan sa...

Jag hoppas du har rätt, Bitterpitten.
Dessvärre tror jag att dessa nya normer påverkar väldigt många.
Mäns våld mot kvinnor verkar vanligare än frukost i de flesta hem,
om man ska tro media... Och det finns nog många som gör det.

När polisen varnade kvinnor i Östersund, vilket borde vara det rätta,
så blev ju alla sura... Dessutom höjdes röster för att det är farligare för
kvinnor att vara hemma med sina män.

Anonym sa...

snusat för lite, hur går det?

Björn Nilsson sa...

Abstinens? Förhoppningsvis bara lite nikotin sug som lämnar kroppen..

Stellan sa...

Har en grym abstinens emellanåt, men det går åt det bättre.
Men några tre dagar var det inte över på...

Lester Boré sa...

Acke.
Kan du inte berätta lite om ksp36? - Nåt kuriöst kanske?

Gunnar sa...

Aha, du åker förbi två kilometer härifrån utan att stanna och morsa. Jojo.

Stellan sa...

Gunnar, det var ju en bussresa! Ska jag ta med mig halva åland hem till dig?

Lester Boré sa...

Stellan.
Om du ligger hemma och latar dig på arbetsgivarens bekostnad så vill jag rekommendera Andrev Waldens krönika i lördagens Aftonbladet. Där redogör han för varför Disneys Lejonkungen är fascistisk och iochmed det visar han samtidigt, sannolikt helt ofrivilligt dock, att svenskt kulturdebattklimat är så nära fullständigt sinnesjukt man överhuvudtaget kan komma.
Trevlig resa. :)

Stellan sa...

Lester, jag har varit på jobb hela dagen.
Den där krönikan styrker min tes om att det bara är att ge upp.
Jag tror inte att det finns något hopp längre.
Du och jag är uppenbarligen två lögnare, och ingen vill ha vår hjälp.

Anonym sa...

Du tror inte sammanhanget sjuk och snusfri har gemensam nämnare?

/Grytlund

Stellan sa...

Grytlund, jo det kan nog ha en viss koppling.

Acke sa...

Hej Lester. Varför denna plötsliga undran? 36:an är ju en slitvarg och legend. Min far har berättat mycket om den eftersom han var på vpl-årgång -38 på tung pluton ( KSP-36 och 40mm GRK) då den var toppmodern. Själv har jag mycket erfarenhet av den luftkylda varianten M-39 som bestyckade STRV i 9mm version. Minns Du en patron Du fick en oförglömlig avskedsfest i Länna?

Lester Boré sa...

Acke.
Ibland behöver man bara ha något att krampa vid när man tycker att det bär emot, detta något behöver såklart inte vara något fysiskt alla gånger utan ibland räcker det med relevanta betraktelser över fysiska ting eller tid som flytt.
Självklart minns jag patronen och framförallt minns jag hur roligt jag tyckte det var att få en så hjärtlig och "träffande" gåva. :)
Jag har för mig att det var 8mm spårljus men jag går ut och kontrollerar saken omedelbart.

Acke sa...

Det är klart det är 8mm. Jag tror pekfingret slant. 8mm användes ju på strv och jag tror även att Flottan hade den./ Acke

Stellan sa...

Kul att det pratas vapen! Vapen är fint.
Själv funderar jag på att köpa ett nytt luftgevär att leka med på tomten.
Tanken var att skaffa en sofistikerad variant som kan skjuta perfekta serier på lång distans. Finns jättefina i kaliber.22 .25 och .30 som pongar på med närmare 300m/sek. Licensfritt i Finland!
Men när man hittar kalibrar på både .357 och .50 blir man ju som en barbar igen, och bara vill ha större...
Tur att det inte fanns såna luftgevär när vi var barn, då hade Thomson haft ett finger mindre, och Micke hade saknat en tå...

Anonym sa...

Stellan, är dom ovan angivna kaliber licens fria i Finland ?

mvh.
S Bäckman

Stellan sa...

S Bäckman, nej, jag hade fel...
Upp till.25 är licensfritt. Över det är det anmälningsplikt på, om man redan har en annan licens.
Så, för mig som bara har svetslicens, så är det max .25 som gäller.