måndag 28 mars 2016

Helgens framsteg

Mellan äggätandet och Orbán-talslyssnandet så har det även gjorts vissa framsteg på mitt hemman.

Först smackade jag och frugan upp råspont på alla verkstadens väggar, sen gipsade vi skiten.

Under en ledig stund slog jag dit krukan och böt oljefilter på Esox. Återupplivningsförsöken av batteriet har inte burit frukt, trots allsköns häxkonster och husmorskurer. Det är numera utbytt mot ett annat batteri som jag hade liggande.

Jo, just det ja. Björn hjälpte ju mig att hämta ett ekskrivbord från 1800-talet, som jag ska ha i kontoret/cigarrummet. Det var lite tyngre än Ikeas prylar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ni kommer nog trivas i garaget/varvet , ser mysigt ut.

/Johnny Boy

Lester Boré sa...

Stellan.
Det där blir nog väldigt bra. - Självklart är det isåfall helt i sin ordning med tanke på den nedlagda mödan.

Jag har en liten fundering som tangerar vad som kanske skulle kunna kallas för lekmanna-psykiatri, jag hoppas naturligtvis att du inte uppfattar denna frågeställning som alltför vulgär...

Du verkar som att du ligger i precis hela tiden, förvärvsarbetar, har familj, fifflar med olika hightech eller science-fiction prylar, bygger hus, är politiker osv osv. Ett mycket aktivt liv helt enkelt.
Har det alltid varit så eller har din produktionstakt och dina olika engagemang ökat i takt med att samhället liberaliserats och saker som vissa(t.ex jag)uppfattar som problem har ökat i samhället?

Stellan sa...

Lester, det har alltid varit så. Det är så jävla mycket som jag måste hinna med, helt enkelt.
Men din misstanke är inte ogrundad. När jag vill koppla av, så äter nyordningen upp mig,
och jag måste snöa in i projekt för att inte hamna under isen.
Och jag tar på mig mer och mer, en del för att jag vill och en del för att jag känner att jag bör.
Jag hade rätt fullt upp utan politiken, men vad fan ska man göra då?
Om man anser att man har nåt att tillföra, så är det en plikt att åtminstone försöka.

Verkar ha varit en kul helg i Uppsala förresten, Sverige har aldrig varit tryggare!