lördag 16 april 2016

Nu går det ju ännu bättre

Jo, det gick ju så himla bra med allt jag tog mig för idag, så att jag bestämde mig för att inte försöka utföra någon form av arbete mer under denna dag.

Satte mig och plinkade med det nyinköpta och svindyra luftgeväret som jag hade lovat mig själv i belöning om jag lyckades sluta snusa.
Under avfyrningen av 200 skott njöt jag av ergonomin och balansen i puffran, och prisade min karaktär som genom att slita sig från tobakens bojor hade frigjort kapital för införskaffandet av vad jag trodde var en kvalitetsprodukt för rekreation.
Men på det 201:a skottet var det över och luftpangaren var stendöd...

Mitt gamla pumpgevär har fungerat sedan jag var 13 bast(förutom en självförvållad skändning av en packning), och detta höll i ett dygn.

Behöver jag nämna att jag är oerhört besviken, och har för avsikt att informera säljaren om det på måndag?

Nästa gång som jag har en sån här dag, så ska jag bara ligga i sängen och dricka öl!

5 kommentarer:

Anonym sa...

DDR är inte en kvalitetsstämpel, inte CCCP heller.

martin t sa...

Risken är att du då kvävs av ölen, om du ska ligga ner och dricka..

Magnus W sa...

Jag har ett skruvstycke märkt Made in the USSR. Inget under av precision men man lär knappast knäcka det – tungt som satan.

Stellan sa...

Det är tufft med grejer som är märkta CCCP,DDR eller USSR!

Mats sa...


Även DDT funkar