fredag 1 april 2016

Tanken var god...

Jag tänkte ju lätta upp stämningen lite genom att filma lite avgasrör som det brinner ur, men det gick ju på skit...

Först satt ena flottören fast i botten.
Sedan visade det sig att en soppaslang torkat sönder.
Och det var ungefär vad jag hade tid att konstatera innan skruvandet av gips i tak tog över igen.

Jag kanske hinner byta slangen i helgen, eller en annan helg.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Från det ena till det femte... Inte har du väl också lyckats få gäddan reggad?
-det värmer i själen att se sköna ting i det fria...
H. Rönni

Anonym sa...

Det finns en story om att du anklagades för att bygga mock up när du ställde ut i USA och att du sparkade igång och körde en vända inne. Är det sant och hur gick det i så fall egentligen till?

Anonym sa...

Joo.. Jag vet..är kanske mer än lovligt insnöad på vad som gått igenom och inte gått igenom den finländska fordonsbyråkratin, men om man inte frågar får man ingenting veta. Tyvärr så ligger vi i finland ännu inte riktigt på samma nivå som i sverige med amatörbyggda fordon, men det är på G. Personligen hålller jag tummarna och hoppas på stora framsteg för MMAF.

/Rönni

Kotten sa...

Få denna där reggad i Finland - when Hell freezes over. Skriv gärna journal om hur det går.

Lester Boré sa...

Stellan.
Den är tuff alltså!
Det är viktigt att vara tuff.
Färgen påminner om gamla proppskåp... Är det så?

Kotten sa...

ASEAgrön

Björn L sa...

Aseagrön,perfekt....då har jag en skitbra idé ifall du tänker byta fälgar!

Anonym sa...

Fan jag e så dålig på custommoppar, men är det ett kompressorhus som agerar oljetank?

/Johnny Boy

truett and osborn sa...

Varför inte Linkert med kopparrörsbensinledning,(fan vad långt det ordet blev).Kanske två,de måste la vara dubbelt så bra.

Anders sa...

den som väntar på något gott....väntar på att få höra sidan braka loss,det livar iallafall upp mig!!!!

Stellan sa...

Rönni, Nä jag har inte åkt till fordonsbyrån ännu, den är svenskreggad nu. Jag håller också tummarna för MMAF, och du har ju lovat att hålla mig uppdaterad;-)
Anonym, vad roligt med en skröna, den kände jag inte till! Nä, det var bara på hemmaplan som det snackades om att det inte var körbart. Jänkarna ifrågasatte aldrig det. Synd, jag önskar att det hade varit sant, och att jag fått dra nån skön story om det.
Truett, är det nåt fel på SU med mässingsrör? Dom hänger sig oftare och vibrerar av lättare!

Japp, ASEA-grön med kompressorhusoljetank.

Gunnar sa...

Jag vet med bestämdhet att du och Totte benämnde färgen "kallsågsgrön". Har ASEA gjort kallsågar?

Anonym sa...

:) jodå så fort jag får reda på ny info så hör jag av mig, var så säker! Tänkte närmast på att när du lotsat sluggern genom byråkratins korridorer om du då också hade haft samma lycka med gäddan..

/Rönni

Stellan sa...

Ja, jävlar Gunnar. Vilket minne du har.

Rönni, Sluggern gick igenom för att jag tog den som flyttgods, och man får bara ta
ett fordon som flyttgods. Men om man räknar procent, så borde inte Esox vara omöjlig.

Göran sa...

Tjena i fikarummet, kan man få ett fikon och en kopp kaffe?
Har hört rykten om att det varit svavelosande diskussioner om politik och tvivelaktiga ideologier vid senaste fikat. Apropå ASEA-grönt och kompressorhusoljetank så kommer här en bild på ett ASEA-batteriskåp, en historisk kombo som kanske kan ge ett dacapo i fikarummet.

Stellan sa...

Tjena, Göran. Jo fan, ta ett fikon du.
Den där gamla ASEA-loggan finns (eller fanns i alla fall för 20 år sedan) på massor
av gamla hissar i Stockholm, präglade i mässing.
Inte riktigt okej som logga idag, men ASEA kan ju inte hjälpa att Adolf gjorde soltecknet
till sitt.