måndag 2 maj 2016

Mercuryn

I höstas började ju Mercuryn plötsligt låta som om det låg en avslagen Lyckholms i tråget.
Jag hade väl inte riktigt tid att ta tag i det, så hon har stått sedan dess.
I helgen drog jag igång puffran för att felsöka, och nu bankade det så jävligt att det kändes i golvet!

Dagen efter så skulle vi putta undan bilen då den stod ivägen, men efter en bit så orkade vi inte mer.
Jag blev förbannad för att jag är så klen, så jag startade skiten och körde knackandes iväg.

Plötsligt blev det tyst! Nu går hon som en dröm, och tyst som en viskning. Konan tar lite längre ner än vanligt bara, så det är väl nåt skit som har lossnat där inne.
Jag får väl kolla upp det i vinter...

10 kommentarer:

Lester Boré sa...

Som en klocka...

Anonym sa...

hoj volum pa stereo sa gar det bra

Anonym sa...

Låter som halva varvtalet - kärvande ventiltryckare som lossnat?

Björn Nilsson sa...

Byt olja, ramlar det ut några större metalldelar bör saken undersökas vidare...

Martin sa...

Ventil som fastnat i öppet läge =ventilknack. Ventilen släppt och allt frid och fröjd igen! Fördelen med sidventilare! Sidfläskgöran

Anonym sa...

Sidventiler är fan bäst! Tämligen omöjligt att ställa till med ett redigt ras med sån fin konstruktion👌🏻 /Björnen

Fixarerik sa...

Det är väl samma med en volvo 240... Björnen

Stellan sa...

Jo, det kan mycket väl vara en ventil, men det slammrade ju fan så det kändes i golvet...

Anonym sa...

Det slamrar som fan om ventiltryckaren inte går tillbaka hela vägen.

Fixarerik sa...

Bult från svänghjulet som lossnat?