onsdag 4 maj 2016

Snart klart

I helgen blir det fanimig sjösättning!

15 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Vackert! Men blir det ingen bottenfärg i år?

Anonym sa...

Det är fantastiskt trevligt att beskåda ditt vackra flytetyg, men jag tror jag talar för de flesta läsare när jag säger: var det inte lite för längesedan vi såg ett skinande mejeri eller en sprucken bajsledning?

/Päron

Anonym sa...

Fick för mig att du gillade gamla grejor, den ser helt ny ut.

/Johnny Boy

Stellan sa...

Björn, bottenfärgen ska på dagen innan sjösättning, så det blir idag eller imorgon.
Päron, Jag går ju på bygge nu... Bara massa jävla presskopplingar. Ingen jävel vill ju se sånt, eller ännu mindre jobba med det.
Johnny, den andra ska se gammal ut.

Lester Boré sa...

Stellan.
Varför bottenmålar man dagen innan sjösättning?

Anonym sa...

Lester, det är enklare innan den ligger i vattnet....

/Johnny Boy

Stellan sa...

Lester, det är för att visa att man tror på alla människors lika värde, alla utom fascister förstås...
Dom tar man avstånd ifrån i samband med den normkritiska sjösättningen.

Micke-Kummelnäs sa...

Båtporr på min ära!

Sjösättning för min imorgon. Och sedvanlig ångest givetvis. Ska fira med en punsch när hon väl ligger i och flyter.

Willy Wonka sa...

Lester..
Han väntar med bottenfärgen, för att Romson inte har hunnit leverera den ännu.
Hon har haft det lite körigt på sistone.....
;)

Lester Boré sa...

Stellan.
Självklart är det därför! - Typisk mig att inte kunna förstå det uppenbara.
Jag, så att säga "kliver från klaver till klaver" här...
Det finns ju en lika logisk ide där man genom att ta på sig strumpor från olika par på respektive fot visar solidaritet med mentalt handikappade. Den logiken förstår jag inte heller, man kan därför anta att mitt intellekt är långt ifrån tillräckligt utvecklat för att kunna greppa den här typen av fundamentala företeelser.

Björn Nilsson sa...

Dagen innan? nja inom 30 dagar eller så, enligt burken jag kladdar med...
Lester "från klaver till klaver" du är ju bara en patriarkatisk variant av Mona Salin, gör bara en pudel så är ju allt förlåtet!

Johan Ankarbäck sa...

Så snygg båt! Min väntar lackad och klar i sitt tält på att jag ska bli klar med motorn...

Magnus W sa...

Ditt båthus ser stort nog ut för att du ska slippa bottenfärg. Eller varför vill du bottenmåla?

Martin sa...

Perfekt att kunna ha båten upphängd de första dagarna så trät hinner svälla, utan att du behöver leta efter den på botten. Sidfläskgöran

Stellan sa...

Magnus, det är en tanke... Berätta mer! Men jag är ju ute i minst tre veckor på semestern, men det kanske
inte gör nåt?

SidfläskGöran, visst! Skönt som fan!