söndag 9 oktober 2016

Vemod

Nu har jag provstartat lite metanolmotorer på gården, och kollat så allt var i skick.
Anledningen till detta är att både Dronten och Weslaken är sålda.

Det är egentligen inte bra det här med att man måste sälja saker för att ha råd med andra saker.
Roadstern blev del av ett båthus, Sluggern blev del av ett garage, och rundbanesmiskarna blev nu till bössor.

Snart har jag ju sålt allt som gör mig till den tuffa kille som jag verkligen är, och ersatt det med en massa vuxengrejer.

Jag har till och med börjat tänka vuxet och göra vuxenprioriteringar.
Det är inte bra alls, snart har jag bara en massa vuxengrejer kvar.

18 kommentarer:

grogg sa...

Det kostar på att samla vuxenpoäng. Dyrast lär skiljsmässa vara.

Stellan sa...

Nä, fy fan! Det hoppas jag att man slipper, kärnfamilj är ju grejen!

Dasen sa...

Tur att raketarslet både är pubertalt och jävligt risigt.

Acke sa...

Ääh! Det är bara å bygga en ny!

Ramona sa...

Men vänta nu... bössorna är ju leksaker. Båthuset och garaget är ju byggda för att rymma dina/era leksaker. Äääh! Inte är du vuxen än. :-)

Stellan sa...

Ramona, vad skönt!

Kotten sa...

Bössor är definitivt inga leksaker. Leker man med sådana kan det sluta med tråkigheter.

Stellan sa...

Synd att träffen "Bössor och brännvin" som fanns här på Åland förr, är nerlagd.
Fruarna ville visst inte att gubbarna skulle åka på den.

Preben sa...

Om bösse har samma dubbeltydighet på Åland som i Danmark, är det ju inte konstigt att fruarna var emot det. :-)

Norrland sa...

Vad är det för skylt/logga som ligger och skräpar, ser ut som en gammal ljusskylt, säkert nåt fränt, sälj inte den oxå...

Anonym sa...

Gillar vuxenlivet men en dos av ungdomlig dumhet är nog fint att ha om man ska orka med livet.
Rocket

Anonym sa...

Något som du kan planera in till sommaren
http://www.jamtlandgamefair.se/

Både pang och show ;-)

Ha de / C-G

Stellan sa...

Norrland, firman jag jobbar på hade dom på fasaden, men skulle slänga dom.
Givetvis tog jag hand om dom, det står service på den ena och lager på den andra.

Norrland sa...

Coolt, då passar den skylten alldeles utmärkt om nån frågar mig....

Göran sa...

Vuxengrejer? Är det pekarn och uppblåsbara dockor du tänker på?

Målar Björne sa...

Håller med Stellan din coolhetsfaktor avtar drastiskt

Stellan sa...

Målar Björne, men jag har ju Crescent 2000-choppern och raketarslet kvar!

Matias sa...

Märkt först nu att kafferummet öppnat igen, sträckläsning gäller!

Du har väl inte sålt nån storsida i alla fall för det får man ju aldrig göra oavsettvad?? ;)

Keep up the good work!