fredag 28 oktober 2016

veterantelefonens saga är all

Idag så tog jag mig en tidig fredag för att panga lite sjöfågel utanför båthuset.
Det började bra, då jag smög mig på en Storskrake och brassade av en 32 grams salva som avslutade fisket för den lille gynnaren, och gav oss lite kött till en trevlig gryta.
Efter den triumfen drog jag på min vadarbrallorna och knallade ut i drickat och placerade ut vettarna.

Dessvärre så råkade det komma en skaplig våg då jag var ute på aningen för djupt vatten. Vågen drog ner innanför brallorna och rakt ner i min fina NOS-veterantelefon med tangentbord. Så nu har jag återigen min moderna och alldeles för stora datatelefon igen. Som en tröst så har jag Instagram igen, och kan hålla koll på vad mina vänner har för sig. Fast dom verkar mest spela golf eller laga rost.

Min rådiga fru försökte fixa veterantelefonen med hjälp av handukstorken, men dess liv stod inte att rädda...

RIP, Sony Xperia Mini Pro, du var förmodligen den sista av din sort och förevigt saknad.
Mina vänner behöver inte förvänta sig längre sms än "ja" eller "nej", innan tangentbordet återuppfinns.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Rent spontant på fyllan. Stellan the one and only!

Stellan sa...

Haha, va fan? Skönt med såna här fina fyllekommentarer!

Lester Boré sa...

Äntligen!
Veterantelefonen är död! Länge leve datatelefonen!

Magnus W sa...

Herren tar och herren ger.

DanielJGranath sa...

Nån stans innerst inne måste du ha en känsla av att nån vill att du ska uppgradera till datatelefon! Går ju som inge bra med dom där gamla för dig!

Lester Boré sa...

Lars Bern har datatelefon.

Stellan sa...

Jaha, men tänk om en massa neofascister har datatelefon då? Då kommer jag att ses som en sån.

BITTERPITTEN sa...

Åh vad besviken jag blev.Jag trodde du skulle skriva om riktiga veterantelefoner i backelit. jag har själv sådana som inte går att använda längre eftersom dom moderna televäxlarna inte klarar av nummerskivorna.Resultatet blir att telefonen slår fel nummer hela tiden...Men ingen verkar bry sig..Folk har ju inte ens sladd till telefonen längre...Jag trodde i min naivitet att åtminstone du Stellan stod upp för riktiga telefoner.

Själv har jag en även datatelefon som heter Hummer. Den är vattentät och stötsäker och jag hatar den för att den inte har några knappar...Får man inte ha nummerskiva så kan man väl åtminstone ha knappar ?

Anonym sa...

Är det en fruktlur eller en sån där självantändande?.

/Johnny Boy

Kompmannen sa...

Då steg plötsligt svarta-börs värdet på min fungerande mini-pro. Riktigt tangentbord rular.

Bitter-P: -Det verkar inte helt kört att köra in bakelit i telenätet om man som jag åkt på att skaffa IP-telefoni:

http://www.dialgizmo.com/

Vete dock fan om den fixar telefon med vev..

Micke

Willy Wonka sa...

https://www.blocket.se/uppsala/2St_xperior_69392046.htm?ca=11&w=3

Kolla här, dom finns ännu att köpa.

Stellan sa...

Det är ju förbannat att det inte finns moderna telefoner med tangentbord, smekskärm är ju helt sämst att skriva på. Fruktlurarna var ju lite för dyra, synd för det var väl dom enda som är mindre än en A4-sida.

Anonym sa...

Du får köpa dig en sån Doro-telefon

Göran sa...

Sony Xperia Z5 compact, rätt storlek och vattentät. Så kompletterar du med ett Bluetooth tangentbord som du har på muggen.

BITTERPITTEN sa...

Tack Kompmannen. Hoppet är alltså inte helt ute :)

Peder sa...

Neofascist låter lite hipsteraktigt på något sätt, typ skralt inredd bar på söder med märkligt mörkklädda män med runda glasögon och linuslugg under toppluva som stirrar argt över sin veteöl på alla som råkar komma in och ser avvikande ut

Frun sa...

Göran! Det är ju en sån han har, Sony Xperia vattentät. Hade ju varit kanon om han vadade med den istället ;)

Stellan sa...

Fast detta kan omöjligt vara kompaktmodellen!

Koltompa sa...

Jag har faktiskt trot eller ej en Xperia mini Pro liggandes i en låda. Har du kvar laddaren så får du luren av mig. /KolTompa