onsdag 23 november 2016

Bottenvård

Det här har jag fan gjort förut.
Jag kände i alla fall att botten behövde en liten renskrapning igen, då blymönjan börjat släppa här och där.

Jag tror att problemet har varit att båten var så torkad och virket så krympt då jag renoverade/oljade/målade, att mönjan sedan krackelerade bå båten svällde. Sedan har fukt tagit sig in i sprickorna, och lyft mönjan här och där.

Eftersom borden nu har en större volym, så lär dom kunna ta en hel del olja trots att dom mättades för sex år sedan.

Mustascher blir jävligt äckliga under ett inandningskydd när det är så här fuktigt, kan jag meddela.

6 kommentarer:

Johan Ankarbäck sa...

Det där är inte kul... Håller just på med samma sak med senaste projektet. Man ser ut som om någon doppat en i slipdamm efter ett par timmars skrapande :)

Stellan sa...

Tur ändå att det är så nyttigt slipdamm, Johan!

fd Kollegan Björn sa...

Surra dammsugaren, annars hamnar den säkert i drickat! Min erfarenhet av dammsugare med hjul under, är att de lallar runt på egen hand precis som R2D2...

Johan Ankarbäck sa...

Japp, gammal bottenfärg och blymönja är mysigt :)

Stellan sa...

Fd, Björn. Ser du inte att den är modifierad?
hjulen har jag kastat åt helvete.

Anonym sa...

Tänk att helvetet låg så nära paradiset att du rådde kasta dit hjulen....

/Johnny Boy