lördag 5 november 2016

Fisketur

Idag for jag till sjöss och stod och drog i en fluglina med minusgradigt vatten på.
Inte en enda gädda fanns det som var sugen på att äta hemmabunden dammvippa idag.

När jag kom iland så möttes jag av en karl och ett synnerligen förtjusande kvinnfolk som kom med gåvor i flytande form. Givetvis leder dylika handlingar till att man vinner min respekt och lojalitet.

Sedan avnjöts delar av ett litterärt mästerverk som avhandlade diverse gamla träbåtsvarv. Givetvis till tonerna av tvenne gjutjärnskannor av Albins fabrikat.

Resten av födelsedagen ska jag ägna åt dryckenskap och cigarrochkultändaraktiviteter, efter att vi avnjutit raggmunk och fläsk.

6 kommentarer:

Jocke sa...

Fyller han år?
Grattis då!

Anonym sa...

Instämmer med föregående inlägg, Grattis.

Mvh Skogåsbon

Mikael Svartsjö sa...

Kångratjuläischöns!

grogg sa...

Fiskar ni inte havsöring? Eller gillar ni kanske gädda mer?

Stellan sa...

Grogg, jag är så jävla lat. Jag orkade inte dra iväg med bilen för att komma till
ett havsöringställe. Enklare att bara hoppa i båten och dra ut och dänga efter gädda.

to B20 or not to B20 sa...

faan stellan det hade ju suttit som en smeck inte visste jag att du basta vi tar det där med inredningsdetaljer senare grattis för övrigt.ursäkta det lät som om jag kom från stockholm