torsdag 3 november 2016

Förbannat

Mina dagar som välbeställd licenssvetsare är snart över.
Framtidsmaterialet plast har skoningslöst äntrat arenan för hantering av korrosiv media.

Borta är sinnebilden av en oerhört sexig hantverkare som bränner skarv med bar överkropp likt Putin under en björnjaktsposering.
Nu ersatt av en thinnerskadad montör täckt från topp till tå av statiskt elektriska plastspån, och hjärnan upplöst av lösningsmedel och konsthartsångor.

Det var inte det här jag ville ha när jag skrev att jag längtade efter ett paradigmskifte...

6 kommentarer:

Willy Wonka sa...

Du får trösta dig med att Spirax fortfarande tillverkar ångdrivna pumpar...

BITTERPITTEN sa...

Putin kommer att ställa allt tillrätta ska du se. När han tagit över blir gassvets och bar överkropp standard runt hela östersjön.

Anonym sa...

"Fast i plast" - Tupperware beroende

Björn Nilsson sa...

Behöver du få lite inspiration till att svetsa, kolla in denna kille!

http://coldhardart.com

Koddington sa...

Å nu ska vi åka tåg på plast oxå ! Plastslipers is da shit Går tydligen återanvända hur många ggr som helst?
Malmtåg + -38 + plast Låter som en bra kombo :)

..K..

Anonym sa...

Har i mina tidiga dagar svetsat så mycket plast att fabrikanterna står med mössan i handen när jag kommer.

Dag efter midsommarfirande ett år skulle jag göra ett knäck straxt norr om Västerås. När jag står där upptäcker jag att jag glömt spriten som man använder när man tvättar plasten innan svets. Jag känner två personer i byhålan utanför Västerås. Min kusin som är nykterist och den lokala HD-månglaren. Så det blev att sladda bort till Harley-dealern.
Knackade på dörren han öppnade och jag frågade om han hade någon sprit hemma. Små chockad (två dagar efter Midsommar) hittar han en flaska hemslöjd och jag kunde slutföra arbetet. Återbetalning blev på onsdagsträffen efteråt och då med knasterbrännvin, då han sort inte fanns på bolaget.

//Pedda