måndag 26 december 2016

Kör försiktigt

Idag åkte jag genom Roslagen med familjen, som vanligt körde jag som en kärring(eller ännu långsammare skulle det visa sig).

Det var sex plusgrader ute, men trots det så var det isgata på en del ställen.

Vi kom först till platsen när denna bil hade klotat.
Maria ringde 112 medans jag sprang som en gasell till bilen. Lyckligtvis och otroligt nog fann jag en mormor i ganska gott skick i bilen, aningen vimsig och letandes efter julklapparna till barnbarnen.

Märkligt att hon inte var i värre skick efter att ha voltat och slutligen slagit in sidan på bilen en halvmeter mot en bergsklack. Taket var ju ganska lågt över förarplatsen.

6 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Skönt att höra att tanten klarade sig.
Mellandagshjälte istället för kung på mellandagsrean.

Stellan sa...

Jag drog ur tanten ur bilen, sen tog hon en cigg... Och det är ju ännu farligare.

rocket goldstar sa...

Fy fasen. Jag kör också väldigt försiktigt nuförtiden, man kanske blir klokare med åren. Tur att damen klarade sig, cigg i det läget går inte att klaga på.

to B20 or not to B20 sa...

stellan hjälte alla dar nu blir det ännu mer plus på inredningsdetaljer återkommernär jag hämtar hem bilen från en annan dukitig svetsare

Gunnar sa...

Jag blev vittne till en singelolycka i höstas. Tanten i bilen framför körde av vägen mitt på en raksträcka, troligen hjärtfel.
En rätt så odramatisk avåkning i 80 km/h ut i ett mjukt dike - ändå voltade bilen något helt hysteriskt och det blev bara skit av både tant och bil. Hon dog ungefär när ambulansen kom efter cirka 20 jävligt långa minuter.
Det var en väckarklocka.

BITTERPITTEN sa...

Min grabb voltade på taket med sin BMW när han var 18 år. Han fick ett skrubbsår på armen eftersom bilen kanade på sidan en stund innan den slog runt och han hade armen ute genom rutan. När jag frågade hur han och kompisen kunde klarat sig så bra eftersom taket var intryckt, då svarade han att "vi bara duckade" Jag hade ont i magen i 3 veckor efteråt. Det är svårt att få en 18 åring att förstå sånt där.