onsdag 21 december 2016

Skärande bearbetning

Svarvade ner hjulaxeln för att passa håde-naven nyss.
Det blev precis lika dåligt som alltid då jag svarvar.
Jag lär inte ha problem att få ut dom i framtiden i alla fall. Oavsett hur mycket det rostar därinne.

Skärande bearbetning är inte min grej... Heller.

7 kommentarer:

Preben sa...

Skönt att höra att du är en oduglig svarvare, jag är en oduglig svetsare.

Stellan sa...

Vill man ha något koniskt, med ett visst undermått och grov yta, då är jag "the man"!

Anonym sa...

jäla skit, inte kul med morotsformad axel.

Annars är svarvning mycket enkelt, har jag sett...

/Johnny Boy

Gunnar sa...

Allt handlar om skärhastighet. Det lärde jag mig i skolan. Faktiskt det enda jag lärde mig i skolan.

Björn sa...

Du får väl lägga en rundsvets längst hela axeln o svarva om...

Acke sa...

Äääää...Det är säkert svarven det är fel på...... 600vpm och ett vasst knivstål i snabbstål utan skärvätska med matning 0,05-0,08 mm/v . Stöd-docka behövs inte på en så kort axel.

Göran sa...

Lägg den i havet så sväller den.