söndag 26 februari 2017

Ett drastiskt beslut.

Nu ska jag berätta om någonting fruktansvärt som hände mig i helgen. Jag var ju till min fosterjord och gästspelade i helgen.
Grillade ett svetsprov, testade destillerade drycker, hämtade material och hälsade på lite stollar.
Under söndagen bar det sig inte bättre än att jag irrade runt på Södermalm, nynnade deppigt på Eva Dahlgren och hade svettningar och ölstjärt efter lördagens begivenheter.

Till min stora fasa noterar jag att vaxade mustascher verkar vara hett bland söders hipsters. Visst, jag har hört rykten om det förr, men avfärdat det som alternativa fakta. Nu såg jag med egna ögon att vaxade knävelborrar var lika vanligt som bakelitbrillor bland surdegsgänget.
Bakfylleångesten kickade givetvis in med full kraft.

Idag fick jag ta det nödvändiga men jobbiga beslutet. Rakhyveln fick göra sitt, så nu har jag tangorabatt och ser ut som en cirkusarbetare från Bremen.

16 kommentarer:

Kotten sa...

Det där lät så spännande att jag omedelbart googlade. Hittade en bild på en cirkusarbetare från Bremen tillsammans med Zirkus-Direktor Klaus Köhler

Kotten sa...

http://media.gettyimages.com/photos/zirkusdirektor-klaus-khler-show-circus-belly-stars-of-cinema-bremen-picture-id501479965

Jocke sa...

Ditt blogginlägg är helt värdelöst utan bilder Stellan!!!
Upp med bevis.

Stellan sa...

Äh, fan. Jag har lite svårt för selfies, jag är ju inte direkt bildskön.
Men tänk dig mig fast lite yngre och lite gay.

Drusse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Drusse sa...

Fördjäkla trist alltså... men nu kommer du iaf slippa få halva ölen i muschen som avhandlades i ett inlägg: TORSDAG 23 JULI 2015
Då fick du massor av fina ansiktsbehåringstips... Nu får vi hoppas att hipstereliten inte börjar att bruka både träbåtar och storsidor... eller att Mamdelmanns börjar bruka slokhatt!

Stellan sa...

Mamdelmanns?? Jag har ju massor av fördomar, och en av dom säger mig att hipsters inte är karlar nog för vare sig träbåtar eller storsidor.
Horst är i Bremen förövrigt...

Acke sa...

Det är ALDRIG fel med slokhatt.

Anonym sa...

Först navstyrning och sedan vaxad mustasch, råder ingen tvekan om att du är en föregångare inom alla viktiga trender.

BITTERPITTEN sa...

Förstår hur du har det. Det sista man vill är ju att vara trendig.
Jag brukar också råka åt för att trendnissarna tar efter min stil. Jag hade pipskägg när bara jag och Tom Waits hade det,plötsligt hade alla det. lika med mina ofrivilligt trasiga jeans. Nu när alla har såna kan ju nån tro att jag köpt mina dyrt på nån trendig butik i Fjollträsk.
För att inte tala om bilarna. Jag har alltid haft rostiga jänks med krackelerad solblekt lack,också ofrivilligt. Nu försöker fjolliga trendbilbyggare fejka både rost och blekt lack.
Vad ska man göra ?

Anonym sa...

Surkuken: Ställa dig i ledet och bli fjolla kanske?

Jesper Bergvall sa...

Du får börja vaxa benen istället. Fin, fint till Beach2017!

Stellan sa...

Jesper, vaxade ben gör sig ju förträffligt ihop med en anusblekning dessutom!

Cronos sa...

Känns som jag påtalat detta länge!!! men tydligen måste du ha bevis, lite roligt dock att du sett ut som en chefshippster i ett par år....

widahr sa...

Om du känner dig tillräckligt smädad av Cronos nu så väntar vi fortfarande på historien om Cronos incident.
Var det nåt dragracerelaterat? Minns ej annat än förväntningarna 😆

Stellan sa...

Widahr, vad nu? Har du fler ledtrådar?

Cronos, jag böjer huvudet av skam...