fredag 7 april 2017

Idioten

Han håller nog käften idag, den gode Schyffert.

44 kommentarer:

BITTERPITTEN sa...

Äsch...Vadå terrordåd i Stockholm ?
Det är väl bara nån lantis som snott en Spendrupslastbil druckit upp innehålet och sen kört åt helvete på fyllan....Skulle Schyffert sagt.

Lester Boré sa...

Enda chansen att han kommer hålla igen käften efter detta är om han är en av de avlidna...

Göran sa...

Schyffert har helt rätt. Vi behöver inte vara rädda.

Men Henrik och "kändiseliten", som häromdagen grät ut i media över att afghaner som inte har skyddsbehov i Sverige skall skickas hem", kanske bör ta tag i årorna och börja ro för att dämpa rädslan. Men det är nog redan försent.

Anonym sa...

Svammelfarbröderna, de såkallade terrorostforskarna har sina 15 minutes of fame i TV. Det är både skrämmande och skratteretande att lyssna på. Undrar vad dom sysslar med på dagarna? Inte linjärt tänkande eller mediaträning iaf.

Sen TV-hallåornas okontrollerade frågesport och allmänna yrsel. Hade det inte varit så tragisk händelse så är det roligare att lyssna på än Schyffert

Filuren sa...

Lester Bore där har du en poäng....
Konstigt ,det första dom evakuerar och sätter i säkerhet är riksdagshuset?!?!? Är ju deras handlingar som lett hit.
Shyffert är ett så kallat RIKSPUCKO!!!! under samma kategori finner vi de flesta i ovanstående evakuerade byggdnad.
Glömde nästan, måste ju gratulera Reinfelt och Löfven med bihang, bra jobbat ytterligare ett delsteg avklarat till undergången.....

Anonym sa...

Sitter och tittar på TV4. Här används facebook och twitter som nyhetskällor! Finns det ingen källgransking och självbehärskning? Nu promotar man även aftonbladet o expressen som obekräftade källor.

Anonym sa...

En hemsk händelse i Stockholm och det första du tänker på och lägger ut på din blogg är ett inlägg om en helt ointressant människa... vem fan bryr sig om Henrik en dag som denna?

Stellan sa...

Anonym, du har ingen aning om vad det första jag tänkte på var.
Däremot så var detta så pass väntat från min sida att jag förvånats över att det inte skett tidigare.
Jag vet inte hur ni andra funkar, men om jag vet att något kommer att ske, så är jag förberedd på det och blir således inte lika berörd som om det var en oväntad tragedi.
Hur reagerade du över att USA bombade Syrien? Kunde du tänka på annat? Kriget i Irak, har det tagit all din uppmärksamhet?
Allt annat borde ju vara lika ointressant som Schyffert i jämförelse...

Anonym sa...

Ja allt annat är ointressant i jämförelse med Schyffert, har svårt att begripa att du som en intelligent människa ids lägga energi på en sådan sopa. Jag vill be om ursäkt för att jag faktiskt inte har en aning om var dina tankar är en dag som denna, blev en anings irriterad av att se en "jagblevkändrikochberömdavingenting" idiot... Tycker bara att du i mellan åt bara trycker ut massa tråkigheter om ditt forna hemland Sverige, jag bor fortfarande här och har inte än förlorat hoppet helt över vårt vackra land. Lägger ner nu, sorry!

Lester Boré sa...

Anonym.
Schyffert blev definitivt inte berömd utan att ha åstadkommit något! - Är du från rymden eller?

Stellan sa...


Anonym, så här är det. Jag är jävligt bitter. Den jag älskade blev dum i huvudet och förstörde sig själv. Det var meningen att vi skulle älska varandra, visa varandra ömsesidig respekt och tjäna varandra. Sen lämnade hon mig för en jävla hustrumisshandlare som behandlar henne och hennes egna barn som skit, och hon lägger skulden på sina barn. Dom som vill henne väl vill hon inte veta av längre, men hon gör allt för att skydda mannen som slår henne.

Så, ja, jag trycker ur mig en del tråkigheter om moder Svea. Jag är jävligt besviken.

Anonym sa...

Lester, du har ingen aning om vad jag kommer ifrån... kanske från rymden? Mitt uttryck var mer menat med kraft om att jag inte bryr mig om vad en "kändis" som Henrik gör. Naturligtvis så vet jag vem han är och vad han försöker göra, trots att jag är från yttre rymden. Jag borde ha formulerat mig annorlunda, jag har aldrig tyckt om Henrik eller förstått hans storhet. Tänker även göra dig besväret att slippa att delge mig nästa epitet med, jag är en idiot med!

Lester Boré sa...

Anonym.
Hoppsan! - Är vi lite känsliga såhär på kvällskanten?
Att jag frågar retoriskt om du är från rymden, efter att du påstått att Schyffert blivit känd utan anledning, är inte samma sak som att ge dig ett "epitet".
Om jag tvangs gissa så skulle jag gissa att du kommer från ett helvitt område med hög medelinkomst och väldigt liberala värderingar, där lever sannolikt myten om att alla människor är lika också. - Inte rymden alltså.

Anonym sa...

Ojoj, Stellans sista kommentar var bland det mest välformulerade och sorgliga jag har läst någonsin. Det är bara att hålla med. Borde tryckas med enorma bokstäver på varenda löpsedel i det här UFO-landet.

Anonym sa...

Nä Lester, inte ett dugg upprörd över sin replik. Anledningen till att jag blandade in ordet idiot är att du är en ivrig användare av just det ordet och i ditt universum säkert förtjänade det uttrycket. För att stlla din nyfikenhet ( eftersom att du frågade) kan jag meddela att du har fel på båda punkterna... Men nu hoppar jag ur frågestunden, tack för visat intresse!

Lester Boré sa...

Anonym.
Tack själv.

Gunnar sa...

Nu får ni sluta häckla Henrik.
Han skriver ju på Facebook att han - trots att han är livrädd - trotsade farorna och vägrade ställa in sin show (endast 35 mil från Drottninggatan).
En sann hjälte!

Magnus W sa...

En dag som igår kändes det skönt att bo på en ö och valet att lämna huvudstadens tätorter till fördel för vattenomgärdad glesbygd framstår (ånyo) som allt klokare.

Det är ganska lätt att i situationer som denna slänga sig med termer som "vad var det jag sa" och liknande. Måhända inte det mest konstruktiva, särskilt som vi ännu inte vem eller vilka som gjort detta och på vilka grunder (även om utseende och plats där det två nu gripna omhändertogs leder åtminstone mina tankar i en viss riktning).

Aisopos skrev för runt 2500 år sedan om mannen som räddade en giftorm från en säker död och som tack för hjälpen fick ett dödande hugg när ormen repat sig (apropå den svenska missuppfattningen om alla människors inneboende och grundläggande godhet). Förhoppingsvis kommer gårdagens illdåd att utgöra en kraftig väckarklocka för de som fortfarande befinner sig i mental omvärldsdvala efter över 200 bekväma år av fred. Jag kan rekommendera ovan nämnda fabel som morgonläsning innan armarna kavlas upp och arbetet med att gräva oss ur den skit vi själva försatt oss i påbörjas.

Anonym sa...

Som var på din fråga: Nej, han höll inte käft, utan körde sin show i Sundsvall igår, efter att ha frågat publiken vad de själva tyckte, just för att visa att sånt här inte ska kunna påverka oss hur vi ska leva eller agera.

Stellan sa...

Anonym, nä jag såg att han fortfarande tjänar pengar på att vara en självgod hycklare. Obedripligt att masspsykosen är så stark.
Självklart ska ett solklart facit på mångkulturens effekter inte få hindra oss från att ta framtiden ifrån våra egna barn.

Anonym sa...

Om man dricker en massa gift under lång tid så att hela kroppen blir sjuk och fungerar dåligt och sen kräks man plötsligt en dag en massa blod. Är det då verkligen så smart att bestämt hävda att enbart genom att dricka ännu mer gift så har man besegrat sin uppkastning?

Anonym sa...

Anonym: Det där var bra formulerat. Det var så bra, så det kommer jag att "låna" av dig.

Jag är inte i chock efter gårdagens händelse, eftersom jag mentalt har varit förberedd på detta länge. Jag har bara vänta på tillfället när det kommer att ske ett terrorattentat, nu hände det, och det kommer hända igen. Frågan är när, och vart.

Jag hann precis ut ur stan igår, innan det hände. Hade man inte gjort det, så hade man fått övernatta där någonstans. Tänk att det bara behövs en lastbil som kört på ett antal människor, så blir hela staden avstängd. Tänk om det skulle ha skett fler attentat, samordnat, man ryser vid tanken. Samhället är väldigt känsligt för terrorattacker.

Verkligen tragiskt för alla drabbade. Men det här är någonting vi alla kommer att få vänja oss vid, tyvärr.

Mvh Skogåsbon

Kompmannen sa...

Tänkte på den här on-line -rapporteringen.

Är det verkligen så smart av medierna att direkt utan eftertanke som en papegoja rapa ut vad allmänheten "tipsar" Aftis, TV4 och Sveriges Radio om, t ex att "nu är insatsstyrkan i Hjulsta", där förövaren kanske sitter on-line? Finns det inte en uppenbar risk att man röjer sig för förövaren har därmed sabbar polisens arbete? Borde inte medierna, åtminstone de statliga, fatta detta och ge fan i att rapportera ut inkomna tips som uppenbart inte hjälper i saken, utan möjligen stjälper? Det hjälper ju inte att polisens talesperson inte vill kommentera något när medierna nästan kan presentera en realtidsbild av vad polisen gör.

Det gamala devisen att man inte ska delges mer information än man behöver tycks vara som bortblåst....

Micke

Anonym sa...

Tack Anon!(man säger "anon" om man är tuff nog att man brukar hänga på 4-chan)

Du får låna bäst du vill!

Men det kommer säkerligen fler dåd, förr eller senare.

Preben sa...

Katerina Janouch skrev en bra krönika i dag, ett litet utdrag:

"Det är de kostymklädda jag föraktar. De som borde agerat men som suttit vid sina skrivbord och slängt ur sig en massa floskler. Det har känt till riskerna mycket väl. Allt har stått fullständigt klart. Som svart på vitt, skrivet i eldskrift. Terrorforskare har varnat, de som flytt från krig har varnat. Men nej, politikerna har avfärdat och blundat. Medborgarnas oro har hånats och förlöjligats av både kändisar och medier. Farhågor har viftats bort, man har mest bara velat bjuda på bullar och saft och dela ut armband"

Stellan sa...

Janouch var en av dom som hon föraktat fram tills alldeles nyligen, då våldet kom till hennes gata. Grattis, Katerina, det här har du jobbat för!

Anonym sa...

Den här bilden var ruskigt träffande:

https://pics.onsizzle.com/emergency-plan-10-steps-in-case-of-a-terrorist-attack-3072174.png

Preben sa...

Jag har aldrig läst/hört nåt av Katerina innan debaclet med bilden av Sverige o.dyl. började; men tycker det hon skriver låter vettigt, vi får väl hoppas att även idioten på bilden och operasångerskan också kommer att se ljuset innan något mer händer, för hända lär det ju göra.

Magnus W sa...

Mediarapporteringen tycks fokusera på all kärlek som det tydligen ges uttryck för i samband med gårdagens efterdyningar. "Det är så mycket kärlek" med mera tramsas det om när diversemånglaren delar ut frukt till poliser eller när folk köper pizza i massor för att servera till de som ej kunde ta sig hem på grund av att tunnelbana med mera stängdes av. Vaddå kärlek? Det handlar om vanlig medmänsklighet. Till (ansvariga) politiker och media säger jag bara: Ge blanka fan i att försöka normalisera detta eller att ens försöka hitta något positivt att dravla om – det här är fördjävligt och handlar inte ett minsta dyft om kärlek. Det ni håller på med är samma sak som att skriva om den fina lilla vita blomman som växer i atomvinterns aska i Nagasaki – OSMAKLIGT!

Vad hände med själva attentatet? Varför frågar sig ingen hur i hela helvete detta kunde hända? Varför ställer ingen Ygeman mot väggen när han berättar att uzbekiern (som körde bilen) var känd av säpo sedan tidigare men trots detta inte anser att säpo gjorde fel som inte agerade tidigare då; "framtida utredningar får utvisa om säpos bedömning var rätt eller inte". Vad i helv..? Att meja ner ett dussin civilister medelst lastbil torde gör alla utredningar om säpos tolkning onödiga – klart som korvspad att de klantade sig rejält (oavsett om de är bakbundna av lagstiftning eller inte).

Stellan sa...

Magnus W, jag tror att du vet varför dom fokuserar på "kärleken" och normaliserar detta. Och även varför dom ska banka in i huvudet på alla att man "ska vara som vanligt, det är skrämma oss som terroristerna vill".

Jesper Bergvall sa...

Uzbek-blatte med ölbil - 4 döda
Norsk högerextremist med automatvapen. 69 döda

...vem vann?...vem fan bryr sig, om ett tag?

Anonym sa...

Muslim med lastbil - 84 döda & över 200 skadade. (Nice 2016)
Muslim med bil & kniv - 5 döda & över 40 skadade (London 2017)
Muslim med lastbil - 12 döda & 48 skadade (Berlin 2016)
Muslimer med bomber - 35 döda & över 300 skadade (Bryssel 2016)
Muslimer med vapen & bomber 130 döda & över 350 skadade (Paris & Saint-Denis 2015)
+ attacken mot Charlie Hebdo, + & + & + & +.....nu pallar jag inte med mer.

Mvh Skogåsbon

Anonym sa...

Fortsätt gärna bakåt längre än 2015 och inkludera samtliga religioner och politiska åskådningar så kanske du får fram någon siffra på vem som är sämst. Det verkar vara viktigt för dig att räkna så det är bäst att du gör det ordentligt.

Willy Wonka sa...

Till Anonym:
Dom har brandrea på Åhléns, kanske nåt för dig...

Lester Boré sa...

En pragmatiker skulle nog inse onyttan i den pågående, statligt finansierade främlingsinvasionen och kanske påstå nåt i stil med att grundproblemet inte är att muslimer från levanten, nortafrika eller centralasien håller på med terror i Europa, problemet är snarare att dessa muslimer befinner sig på helt fel plats här i världen.
Eftersom svenska folket och de representanter folket har valt att bestämma över Sverige och dess framtid vill att klanstrider och kryptoreligiösa krig, som ju är vanligt i de områden jag nämnde, ska implementeras i Sverige så gör ju de folkvalda såklart allt dom kan för att genomföra det folket via valsedeln har önskat.
Självfallet är terrordåd i t.ex islams namn en del av denna multikulturella doktrin och borde inte förvåna eller förarga någon utom kanske en bråkdel av de 13%? procent som röstade oppositionellt i det senaste valet.
Fredagens attack på Sverige är heller inte unik, annat än tillvägagångssättet möjligen, Sverige är under konstant attack från såväl främlingar som politiska/civilsamhälleliga företrädare och har så varit under minst 30-35 år. - Att den numer nyvakne och sömndruckne svensken inte förstått eller märkt det är helt oväsentligt och förändrar inte läget.

Hur kan en vuxen människa vara så naiv eller dum att den inte förstår det här?!
Handling och konsekvens är kanske inte en godkänd händelseföljd i det nuvarande värdegrundssamhället...

Stellan sa...

Anonym, om jag blir beskjuten av tyskar, så förändras inte den hotbilden av att danskarna besköt mig förut. Vart ligger relevansen i det du vill få fram?

Brukar du bagatellisera Rysslands annektering av Krim, genom att nämna att Spanjorer och Portugiser minsann annekterade en massa länder förr?

Lester, mycket bra skrivet! Det är många som har blod på sina händer, utan att begripa att dom borde sova dåligt.

Anonym sa...

Nej, men om jag vill framhålla att just Ryssar är extraordinärt onda måste jag sätta det i ett perspektiv som går längre tillbaka än ett par år. Om andra flera nationaliteter då utfört liknande handlingar faller lite tesen att just ryssar är extraordinärt onda.
(tycker inte att Ryssar är ondare än någon annan, exempel bara)

Acke sa...

Inte ryssar, men den ryska ledningens makthunger går allt att diskutera.

Stellan sa...

Anonym, det har du en poäng i.
Du kan väl fortsätta på Skogåsbons lista och bevisa att dessa människor är lika fredsälskande som alla andra?

Anonym sa...

https://www.facebook.com/ajplusenglish/videos/744058605735649/

Stellan sa...

Det var en bra länk, men långt ifrån någon nyhet. Alla som slåss är givetvis övertygade om att dom slåss för rätt sak.

Det är ju den stora anledningen till att vi inte borde blanda all olika människor på samma plats. Ingen kommer att ge vika, för att dom vet att dom har rätt.

Det kan bara sluta på ett sätt.
Det var inte det sättet jag ville att det skulle sluta på, men det är oundvikligt.

Klicka här sa...

Anonym, du kan få en liten sammanställning här, över vad som hänt i världen.

https://www.youtube.com/watch?v=B-vvoRwJSPc

Mvh Skogåsbon

Anonym sa...

https://player.fm/series/tornving/rdslan-fr-is

Anonym sa...

Jo, det där kan ju Tornving säga till alla offer.
Att folk är oroliga, är för att dom, eller deras vänner, inte vill bli några offer.

Mvh Skogåsbon