tisdag 18 april 2017

Porrens fel

Min nya datatelefon (som jag hatar) är fan större än min Walkman som jag köpte 1986. Batteritiden är dock lika värdelös på Walkman:en.

Om någon nu undrar varför jag då köpte en så stor telefon så är svaret att dom mindre telefonerna var skitdyra.

När jag växte upp försökte konstruktörer av teknikprylar göra dom mindre. Sedan kom porr till mobilen, och telefonerna blev enorma.

Jag tror att det är därför i alla fall... Eller så är det som med allt annat, att det var bättre förr.

11 kommentarer:

Lester Boré sa...

Jag undrar varför du köpte en röd walkman???

Preben sa...

Och hur den kan finns kvar 32 år senare?

BITTERPITTEN sa...

Jag hade länge en stor tegelstensmobil från Ericsson. Mina barn och mina småsyskon retade mig och tyckte att jag borde skaffa en mindre mobil. När min hajfena tog slut så köpte jag en liten Nokia knapptelefon. Då hade dom som retat mig skaffat jättestora pekskärmstelefoner. Och jag som var så nöjd med en liten smidig mobil begrep absolut ingenting fick jag höra.

Magnus W sa...

Var porren bättre förr?

Stellan sa...

Lester, jag köpte en vit, men en brud i plugget sumpade den i golvet. Jag fick en ny och röd på garantin...

Magnus W, klart att den var!

Lester Boré sa...

Vit? Ny?
Som jag har blivit lärd är det grön som genererar en ny...?

Stellan sa...

Ja det har du rätt i! Dom får man byta byta byta, om man vill, om man handlar hos Hakan så att säga, i Målilla...

Lester Boré sa...

Jag utgick ifrån att du handlar där men jag inser nu att jag nog hade fel.

Anonym sa...

Android och rosa walkman......vilket misslyckande.

/Johnny Boy

rocket goldstar sa...

Köpte en Sony dd2 för 995:- 1988. Det var en jävla grej och den finns kvar i gömmorna. Rocket

acke sa...

Jag har varken en mobil eller en walkman, så det KAN vara bra nu åxå.