lördag 22 april 2017

Skit åxå

Här var man ju glad som fan att man kommit över två viliga puffror som inte hade frostsprängda kylmantlar.

Under aftonens cigarr/Jaloviinasamkväm fyllde vi brännolja i krukan på den store, för att få kolven att släppa. Men då rann brännoljan ut ur kylmanteln. Loppet lär ha frusit sönder inifrån då motorn stått utan snapskran i många år och troligen vattenfyllts.

I den lille var cylindern redan oljefylld, så Björn försökte få loss den med ett spett. Men oförsiktig som han är så bröt han sönder pallen.

17 kommentarer:

DanielJGranath sa...

Tråkigt sånt där när man försöker laga sen går det mer sönder... men skönt när hjälpen fixar sönder så man slipper känna sig dum! Har du fått mailet med bilder på magneter och Berg motorer?

Stellan sa...

Jo, fan glömde att svara.
Tack för det! Den med kättingdrivna magneten var ju hårdare än Hånken!

DanielJGranath sa...

Vad bra! Jo den är mäktig! Har hittat en SEM K2 i delar ska se om den går att få liv i är ganska lik K24an så den borde gå att få dit på din! Den saknar drev men det borde gå att lösa tycker jag. Kan du kolla rotationen på den du behöver?

Stellan sa...

Jag hör av mig när jag hämtat motorn. Ska ni hit och hämta mera gosiga alger att klappa på?

DanielJGranath sa...

Vi har funderat på en sväng ut till Åland i sommar slutet på Juli skulle jag tro. Svea har pratat mycket om sin pysselkompis som bor på Åland. Så är ni hemma kommer vi gärna förbi en sväng och hämtar lite alger då dom inte tålde den norrländska kölden i vinter!

Stellan sa...

Slutet på Juli är vi nog här, kolla med MP och vänsterpartiet när dom har sina föreläsningar bara, för dom vill jag ju åka på.

DanielJGranath sa...

Låter ju perfekt tänkte köra en kampanj på semestern "MP över 4%" är arbetsnamnet känns viktigt att hjlälpa dom med kärlek i den svåra tiden dom genomlever i oron att klara 4%spärren!

Stellan sa...

Kärlek är det bästa 💕

BITTERPITTEN sa...

Själv lobbar jag för MP under 4%.
Jag känner att jag kan ge dom mycket mera kärlek då.

Stellan sa...

Varför kan man inte bara lobba för kärlek?
Det är ju ändå det som är lösningen.
💕 💕

BITTERPITTEN sa...

Nog är kärlek stark när man har en utslagen tulipan :)

Anonym sa...

MP under 4%, skulle man kunna leva länge på.
Skall du pensla båten med giftfärg, så rådfråga Romson, det var i allafall någonting hon hade bra koll på. Använd skyddsklädsel med ordentlig skyddsmask i så fall, det gjorde inte Romson, och se hur illa det gick.

Mvh Skogåsbon

Anonym sa...

vad betyder "viliga puffror"?

Stellan sa...

Jag penslar bara båten med kärlek 💕 för det är lösningen på allt. Jag älskar alla och tycker att alla ska få sitta i regeringen 💕

Stellan sa...

Anonym, schyssta motorer.

Kompmannen sa...

Lite intressant natta-läsning, kanske kastar det ett annat (eller ytterligare ett) ljus över händelserna där nere:

http://www.politico.eu/article/why-the-arabs-dont-want-us-in-syria-mideast-conflict-oil-intervention/

/Micke

Jimmy sa...

- rann brännoljon ut genom översta kiken på cylindern?