måndag 22 maj 2017

Nu jävlar ä det bråttom

Båten måste i nu!!

9 kommentarer:

Lester Boré sa...

Varför har Björn en hatt?
Är det en läderhatt förresten?

Stellan sa...

För att han är snygg i hatt!
Nej, han är ingen kråsbock.

Lester Boré sa...

Jo, visst är han snygg i den men vafan... det är ju bara du och han där?
Varför vill han vara snygg för dig? - Eller är det så att du vill att han ska vara snygg?
Här ligger en hund begraven...

Anonym sa...

Jag är med Lester där, är det inte dessutom så att karlns byxor är försedda med knäskydd? Vad ska han/ni göra på knä? Mycket underligt att två medelålders män, boendes i glesbygd klär upp sig för varandra, dricker alkohol (förmodar jag) och är förberedda med knäskydd...

/Päron

Stellan sa...

Ni lär mig saker om mig själv som jag inte hade en aning om...

Lester Boré sa...

Jag vill bara förtydliga att jag inte har någonting emot hattbärandet i sig och jag har heller ingen generell aversion mot hattar.

Dasen sa...

Det handlar om att vara praktisk. Med rätt huvudbonad blir det är mycket enkelt att kasta in hatten när det läget uppstår. Är man barhuvad blir det ogörligt.
Andra huvudbonader väcker bara löje: vilken karl skulle kunna tänka sig att kasta in fezen, yarmulken eller tupén?

Lester Boré sa...

Dasen.
Fez är ju swintufft! - Mitt tips är att snegla lite på uniformsmössan hos SS Handschar

Dasen sa...

Lite googling på sagda gäng ger förvånande insikter: Vem kunde tro att det fanns muslimska soldater bland Adolfs muntra män?
PK media ju brukar klaga på att Hr Åkesson och Co har sina rötter i nazismen, men nu står det ju klart att mångfald och gränsöverskridande tolerans stod på agendan redan där och då.

Allvarligt talat tycker jag att de där SS gossarna var rätt obehagliga och att fezen inte passade särskilt bra till resten av munderingen. Jag föredrar att se den som ett festligt komplement till snabelskor och byxor av synnerligen pösigt snitt.