tisdag 25 juli 2017

Besök från Norrland

I fjol hade jag besök av en ny bekantskap från Norrland. Vi rökte cigarr, pratade om gjutjärn och luktade i gamla bensintankar.

Igår förärade familjen Granath oss med ytterligare ett besök.
Vi startade gamla motorer och luktade i gamla tankar...
Flickebarnet Svea tyckte att Penta luktade mycket bättre än Archimedes, vilket hon har helt rätt i.

Svea fick precis som i fjol en burk med alger, som hon älskar, och en rymdsten med sig hem.
Som tack för det fick jag ett gosedjur som heter Rob Arnesen Handvaskes.

Skickat från min Sony Ericsson Xperia mini norrland pro

6 kommentarer:

DanielJGranath sa...

Tack för gästfriheten och algerna vi sjösatte dom torkade när vi kom till campingen! Algerna i burken och månsten hänger med än! Tydligen var namnet lite knasigt men bra iallafall!

BITTERPITTEN sa...

Stackars aningslösa föräldrar.
Dom törs naturligtvis inte besöka Stockholm av rädsla för att nån knarklangare ska slå klorna i deras aningslösa lilljänta, och bjuda henne på piller.
Istället åker dom till den Åländska skärgården och träffar en snuskgubbe som lär jäntan att sniffa petroliumprodukter.

Jesper Bergvall sa...

Hur luktar min gamla utombordare då, som innehar båda namnen Archimedes-Penta?

Stellan sa...

Jesper, Svea får väl testa det nästa år.

DanielJGranath sa...

Jesper det är väl en sammanslagning av två friska bolag för att tjäna mera pengar, så min teori är att den luktar Skit!

Jesper Bergvall sa...

Svea är välkommen med på en kulinarisk doftrunda på vårt chateau då du hämtar tuberna. Håller just nu på att gräva i avloppen. Vilken än stonka som helst luktar bättre än det.

Daniel. Jag håller med. Kvalité har en tidsstämpel.
http://www.nymansuppsala.se/marin-filer/bmarinmodeller.htm