lördag 29 juli 2017

Rivigt kalas

I afton har vi varit på kalas igen, man lever tvivelsutan ett liv i sus och dus.
Åker runt i våran yatch och besöker det ena fashionabla båthuset efter det andra.
Här var det minsann levande musik, dans och samkväm av det exklusivare slaget.
Skötsam som jag är till mitt leverne så stoltserade jag med ett ytterst modest intag av såväl rusdrycker som tobak, samt lämnade kalaset som en sann gentleman utan att en enda gång ha visat ändalykten för mina medmänniskor.
Givetvis imponerades min älskade hustru samt troligen även mina vänner av min skötsamhet.

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Tycker mig se att bandet saknar en virtos på dragspel, träna hårt över vintern så kommer du med en rockstjärnas/spelmans auktoritet att kunna visa ändalyckten för både värdfolk samt gäster nästa år...
Som rockstjärna/spelman kommer det även att finnas oanade möjligheter att både röka o dricka ohämmat också!

Fredde Närke sa...

Vad är båthuset målat med? Tjära eller Roslagsmahogny?

Stellan sa...

Tjära, men jag tror att det är en liten skvätt sälolja i.
Jag kan kolla exakt i morgon, och återkomma i ärendet.