torsdag 6 juli 2017

Skruvat

Jag vandrar fortfarande omkring helt planlöst i skogen och letar efter nyckeln till firmabilen. Den försvann ju för någon månad sedan då jag lattjade krig med ungarna.

Toyota påstår att man inte kan kopiera reservnyckeln om den inte har larmdosa. Det går alltså inte ens att göra en till nyckel utan larmdosa trots att man har en sådan... Låter ju skitskumt i mina öron.

Hur som helst så ska det bytas nån jävla styrenhet och skit för att kunna få en nyckel till. Detta skulle komplett med nyckel gå på sisådär 670 euro!

Hur mycket är en Toyota Hiace värd, 700 euro?

Trots att jag är lite grinig över kapitalismens utnyttjande av hederliga människors stjärtar, så kan jag inte låta bli att fascineras av skogen.

Vad är det som får träden att bli så här skruvade?

7 kommentarer:

to B20 or not to B20 sa...

har du ingen bekant med en duktig hund inget ont din eller metalldeckare

Jesper Bergvall sa...

Hold your whores! Stellan.

Kolla lite mer vad detta är som jag fann på nätet...
http://dinbilnyckel.se/content/borttappad-toyotanyckel

J

BITTERPITTEN sa...

Den moderna tekniken verkar ju helt klart mer skruvad än naturen. Kom inte å säg att utvecklingen går framåt.

Jocke sa...

Är inte du från förorten? Använd din kunskap därifrån. En skruvmejsel startar vilken bil som helst!

Gunnar sa...

Klart det går att fixa en nyckel billigare. Men inte genom märkesverkstad.
Försök hitta en nyckel på skroten, se till att få den inkodad (här vill datorn byta till "inkokad") av någon digitalt kunnig pojkvasker.
Min flickvän har en biljävel med keyless-system. Nycklarna är skitdyra, styvt 5.000 spänn och sedan kodning till det. Nu har hon lyckats köra så många nycklar i tvättmaskinen och till och med eldat upp en när vi slängde farsans gamla soffa på brasan, så nu börjar försäkringsbolaget tröttna. I fortsättningen kommer jag att handla nycklar på skroten och skaffa programvara för att koda själv. Eftersom det är keyless behöver ju inte själva "nyckeln" vara rätt, utan bara fjärrdosan. Till en VAG-bil är det skitenkelt och det finns säkert motsvarande programvaror till Toyota.

Anonym sa...

Nyckel med fob

Programmering

koddington sa...

Några videos på programing
Har testat själv !
..K..

https://www.youtube.com/watch?v=wNoNyj2V_ZU

https://www.youtube.com/watch?v=jZa31GbEswU